nervös väntan.

Jag väntar nervöst på att få besked. Pratade med socialchefen idag och jag kommer få besked på onsdag kväll eller torsdag morgon, nästa vecka alltså. En hel vecka kvar av ångest och tankar och förhoppningar.
Det handlar om ett politiskt beslut, om jag får jobbet eller inte. Och jag vill ju så gärna.
Och visst försöker jag tänka på att det är positivt att de vill anställa mig, att jag fick komma på intervju och gjorde en bra intervju och så. Men just nu känns det bara som vaccum i hjärnan och detta besked är det enda jag kan tänka på.
Visst söker jag andra jobb också nu, men det känns lite halvhjärtat när jag väntar besked.

Det är bannemig inte rättvist om jag inte får det här jobbet, har ju råkat ut för en liknande grej förut när jag 2006 fick jobb som jobbcoach på Sensus i Norrköping. Då blev det inget av pga indragna bidrag..

Nu är det faktiskt min tur att ha lite tur när det gäller jobb, och därmed basta!

Kommentarer:
Postat av: Ellinor

Ja, nu är det din tur! Jag håller tummarna!

Postat av: Bea

Håller tummarna!!

2009-02-27 @ 12:32:58
URL: http://beasscrap.wordpress.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits