Fick respons..

För ett tag sedan sökte jag ett jobb som jag hoppades på att åtminstone komma på intervju på då jag tyckte att jag hade mycket av det som krävdes. Men återigen fick jag ett negativ svar. Den här gången tog jag mod till mig och mailade och frågade om de kunde ge respons på vad jag saknade etc.. och jag fick detta svar:

Hej! Kortfattat så har du i dagsläget för lite relevant/meriterande arbetslivserfarenhet i konkurrens med övriga sökande. Vi ser erfarenhet av socialt behandlingsarbete samt utredningsarbete som särskilt meriterande.   MVH xxx

Hur ska jag någonsin få chansen?


Kommentarer:
Postat av: Elin (Asksvart)

Den frågan har jag ställt mig själv många gånger...

I ditt läge hade jag nog ändå mejlat tillbaka till personen ytterligare en gång och frågat hur jag skulle fått erfarenheten om ingen ger mig en chans...

Hoppas du är med på vad jag yrar om...



Tack för paketet =) Jätte fina och passande saker

Kram

Postat av: Gunilla|uniquelyme

Jaaaa! Maila tillbaka och fråga om du inte kan få praktisera. Ställer AF upp med sådant numera? Finns det några mentorprogram där du bor? Nätverk är jätteviktigt. Var i precis samma sits som du till jag fick en brejk via praktik. Det var det som var nyckeln till nästa jobb, och till nästa...

2008-10-22 @ 20:07:11
URL: http://www.uniquelyme.se
Postat av: Sofia

Bra gjort att du mailade och frågade! Feedback är alltid bra.

Jag känner igen mig, jag faller ALLTID på avsaknad av arbetslivserfarenhet, men som sagt, hur ska man få det om man aldrig släpps in på arbetsmarknaden?

Pratar gärna vidare på msn när vi har tid!

Kram tjejen

2008-10-22 @ 21:14:30
URL: http://edomopedosmorsa.blogg.se/
Postat av: Mia

Bra att du vågade maila!!!

Ang. erfarenhet av socialt behandlingsarbete - en liten början i att finna kontakter kan ju faktiskt vara att vara kontaktperson åt någon med funktionshinder. En kompis till mig är kontaktperson till en kille som har Aspergers. De fikar och umgås två timmar i veckan och han får en slant för detta. Han får också inblick i behandlingsarbetet och får erbjudande om vidareutbildningar etc inom området. Det kanske kan vara en början iaf? Man kontaktar socialkontoret tror jag. Vill du veta mer kan jag kolla exakt hur man går tillväga. Och bara att känna att man gör någon nytta för någon som är i behov av att komma ut och umgås är ju jättehärligt!

2008-10-25 @ 13:55:30

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits