Ännu mer anekdoter och lite annat snack

Dessa små saker, som händer i Frejas vardag, är mer en påminnelse till mig själv om vad som händer. Saker som känns väldigt bra att ha bevarade. Hur intressant det är för er vet jag egentligen inte, men idag berättade dagmamman även små saker från dagen eftersom det hade varit ett extra barn där, i Frejas ålder, som en annan dagmamma som var ledig idag egentligen har. Det gillade INTE Freja!
Dagmamman hade satt det barnet i Frejas vanliga matstol eftersom det är den säkraste stolen och hon ju av självklara skäl inte var så säker på det barnet. Freja blev jättearg!! Hon lugnade sig inte förrän hon själv fick sitta i "sin" stol. Inte heller fick det barnet dricka ur någon mugg som Freja druckit ur vid något tidigare tillfälle. Och diverse leksaker tog Freja ifrån denna pojke.. Är hon bestämd eller bestämd vår lilla nippertippa? Snacka om att det kommer bli en del trots framöver?

Jag har satt igång och träna REJÄLT nu. Har ju tränat en del på Xtravaganza innan och så, men nu är det något nytt gym som kommer att gälla. Har dock inte bestämt mig för vilket. Går långa snabba promenader om kvällarna när Freja sover och Christian är hemma. Och så kör jag Wii Fit. Jag måste komma i form! Det räcker inte bara med maten!

Men men.. igår åt vi biffar med ädelostfyllning och sallad med valnötter och päron. SÅ gott!
Idag blev det falukorvsgryta med grönsaker. De andra åt potatis till.

Och på tal om att komma i form så ska jag vara med på Vårruset nästa vecka med jobbet! Ska bli jättekul, även om jag ska gå. Ska gå i rask takt har jag tänkt. Men springa fixar jag inte!

Vad har ni bloggläsare för planer i sommar? Här är det fullt upp. Har 4 veckors semester. tre av dem tillsammans med Christian, sedan har vi varsin vecka ensamma tillsammans med Freja för att göra hennes sommarlov längre.
Vi har en fullspäckad sommar minst sagt.
Vi har tänkt hinna gå på auktioner och loppisaar och åka på marknader.
Vi ska på TRE bröllop.
Till Kolmården, vilket ska bli fantastiskt då Freja älskar djur!
Och så ska vi bo två nätter på hotell, Billinge hus i Skövde och utforska omgivningarna.
Sedan blir det väl att träffa lite vänner, åka till stranden, Kalmar och Öland lär besökas, liksom Gamleby.


Imorgon kommer jag visa ett bröllopskort här som jag gjort på beställning åt Maria!

Och nu är det långhelg. Bara en vecka kvar på jobbet i Valdemarsvik.
NERVÖS!

(guldmedalj för den som läst hit!)

Kommentarer:
Postat av: Linda

Heja heja Malin!!!!! Kör hårt, du är så grym som kämpar på!

Postat av: Helena

Lycka till på nya jobbet och på Vårruset! :)

2009-05-24 @ 20:34:45

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits