Vet ni..

Igår kväll ahde jag så svårt att komma till ro och somna. Jag som annars somnar så fort jag lägger huvudet på kudden. Men det var så mycket tankar i huvudet.
Det är nämligen så att jag har fått besked om jobbet jag varit på intervju för.
Det är så att det ska ske lite besparingar och politikerna ska ta beslut i början av mars om tjänsten jag sökte kommer bli av eller inte, men OM den blir av så är TJÄNSTEN MIN!
Jag ropar inte hej än, och vågar inte riktigt vara glad, men oavsett vad som händer så har jag fått ett jobb och uppenbarligen gjort bra ifrån mig på en interjvu och faktiskt fått ett kvalificerat jobb som har med min utbildning att göra!
Mycket härligt och det känns bra eftersom jag ska träffa min handläggare på arbetsförmedlingen idag. Då är det ju skönt att ha detta att berätta.

Sedan börjar ju tankarna komma om hur det ska bli med allt när jag börjar jobba. Hur det ska fungera med Frejas dagmamma, tider, etc etc.. Men min tanke är att hon inte ska behöva gå heltid på dagis i alla fall, när hon är så här liten. Jag kommer ha flextid och kommer ha möjlighet att jobba en del hemifrån. Så min tanke är att Freja får gå två längre dagar på dagis då jag jobbar över lite och Christian får hämta. Sedan hämtar jag tidigt två dagar (och flexar tiden jag jobbat in de två tidigare dagarna) och eventuellt kanske jag får jobba lite på kvällen när Freja somnat om det inte går ihop sig riktigt. Och så ska Christian vara pappaledig en dag i veckan. Så det går nog att få ihop, men jag kommer ha 45 min enkel resa till jobbet och det gör ju sitt till också.
Men alla andra klarar ju sånt här. Men visst gör det ont i hjärtat när man tänker på hur mycket man kommer vara ifrån sin lilla sötloppa...

Från det ena till det andra.. Freja har nu börjat vägra att bli matad överhuvudtaget och ni kan ju tro att det kladdas rejält i köket. Hon kan inte äta med sked ännu så det är bara fingrarna som gäller. Och det tar TIIIID för henne att äta.. Oj oj..
Men söt är hon. Det är fantastiskt egentligen, hur sådana små saker som att hon har lärt sig att hålla i smörgåsen själv känns så spännande och fantastiskt..


Kommentarer:
Postat av: Linda Karlsson

Jag håller verkligen tummarna för att tjänsten blir av så du äntligen får börja jobba! Även om inget är klart än så säger jag ändå grattis till att du "fått" jobbet, kul!

2009-02-19 @ 11:07:06
Postat av: Silwerstar

Grattis till jobbet!! :D Jag håller tummarna stenhårt för att det verkligen ska bli av nu också! :D

Postat av: Bea

Åh vad kul! Håller verkligen tummarna för att politikerna fattar rätt beslut!

2009-02-19 @ 17:18:34
URL: http://beasscrap.wordpress.com
Postat av: Linda

Så himla roligt!! Wow, jag hoppas innerligt att det här blir av, du är så värd det!!

2009-02-19 @ 19:06:03
URL: http://joona.se
Postat av: Gunilla|uniquelyme

Men åh! så roligt! Grattis, vännen!!!!! Håller tummarna allt jag kan för att det går vägen.

2009-02-19 @ 21:46:26
URL: http://www.uniquelyme.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits