Lite ont i magen..

.. För antagligen gick jag just miste om ett jobb...
Chefen på stället där jag var på intervju i måndags ringde idag och frågade lite om när jag skulle kunna tänkas börja vid "om det blir aktuellt" som han sa. Det innebär ju att de är seriöst intresserade av mig.
Jag sa ju till dem på intervjun, att jag inte trodde att min sambo skulle kunna bli pappaledig på en vecka bara.
Så jag sa som det var nu igen, att min sambos chef ju har två månader, men att vi förhoppningsvis kan korta ner det och att den diskussionen pågår på sambons jobb. Mer kunde jag inte svara. Jag sa också att jag är väldigt intresserad av tjänsten och att jag tycker att jobbet låter väldigt intressant, men att jag samtidigt förstår om de vill komma igång tidigare än vad jag kan erbjuda. Huh vad jag är diplomatisk! Han sa att han skulle fundera vidare och höra av sig snart.

Jag har lite ångest och ont i magen nu, då jag förmodligen just tackade nej till ett bra jobb. Men det fungerar inte, vi kan inte pussla ihop det, det bara är så. När denna lilla ångest har lagt sig så får jag helt enkelt försöka glädja mig åt att jag faktiskt fick komma på intervju och att jag faktiskt verkligen är så intressant för dem att de ringer mig och frågar när jag kan börja. JAG ÄR INTRESSANT! JAG ÄR BRA! Bara så ni vet ;)

När detta är definitivt så ska jag avslöja här på bloggen vad det är för jobb.

Nu ska jag fortsätta.. ja.. packa! :)

Kommentarer:
Postat av: Elin [Asksvart]

Du har ju inte tackat nej, du har sagt som det är och funkar de inte för dom är de ju upp till dom. Men som sagt du har INTE sagt nej.

Håller tummar å tår för dig!!!

Postat av: Linda

Vi får helt enkelt hålla tummarna för att de fastnar för din ärlighet fast det sätter dig i en krånglig sits, och precis som du säger så är de ju faktiskt intresserade av dig och har tagit det ett steg längre, och om de verkligen vill ha dig så kommer de ju helt klart att välja dig ändå, även om de får pussla lite. Du har gått långt i den intervjun och de har visat ett lite extra intresse, så om du inte får det här så har du lite extra självförtroende till nästa jobb du söker :D Jag ska hålla tummarna för dig! Och förresten, håll tummarna för att jag får sålt lite grejer imorrn :)

2008-09-12 @ 18:42:33
URL: http://joona.se
Postat av: Petra/paradise

härligt att de ringde till dej! Men så är ju läget för er inte så lätt..det är inte bara till att tacka ja å vara glad sen. Ni har en liten som måste kunna tas hand om också.

VI har ju samma bekymmer vi..å det är tusan inte lätt å veta hur man smidigast ska lösa problemet..

HOppas allt är bra annars!?

stor kram Petra

2008-09-22 @ 12:26:44
URL: http://paradises.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits