Bara en liten update

Tänkte bara berätta lite om vad som händer just nu.
Igår var jag och Freja ute på äventyr :)
Vi var först på min gamla arbetsplats E.on och hälsade på och sedan så tog vi tåget till Linköping för att träffa mina vänner där, som också är gamla arbetskompisar faktiskt. Det var jättetrevligt och Freja visade sig från sin allra bästa sida! Jag som har hisskräck fick stöd av Emy på vägen hem, för när jag ska gå på tåget måste jag åka ner med vagnen i en gångtunnel och sedan upp på rätt perrong. TACK EMY!

Freja är urmysig nu, glad och go. Idag har hon sovit både för-och eftermiddag så det verkar vara lite olika hur hon vill ha det. Hon böjer huvudet åt sidan nu, alltså ner mot axeln, och fnissar gott när man gör likadant. Det är så mysigt när man får den där kontakten!

Blev förresten påhoppad av en tant på Konsum idag.. Jag var ute med hunden, Freja och Christian var hemma. Jag skulle gå in och köpa lite mjölk bara, och ställde Milton vid en lyktstolpe utanför affären där det även är en postlåda. När jag är på väg genom affären kommer en tant typ springande efter mig och säger otrevligt:
"ÄR DET DIN HUND?!?!?!?!", "
Ja, det är det", säger jag lugnt.
"Jag ska faktiskt posta ett brev och jag är hundrädd, du kan inte ställa hunden så nära brevlådan" Och så kommer det en harang som jag nog får censurera för det passar sig inte ens här..
- Jag går ut och tar undan honom nu så kan du posta ditt brev, säger jag lugnt igen, vilket jag gör.
Tanten går efter mig hela vägen och säger massa skällsord och vilken dålig människa jag är typ och att jag inte kan bete mig hur som helst och bla bla bla..

Visst. Jag kan förstå och acceptera att någon är hundrädd. Hade hon kommit in och sagt till mig att "Förlåt mig, men din hund står lite dumt till, jag är hundrädd och kommer inte riktigt fram till postlådan". Fine, då hade jag inte haft något som helst emot det, snarare hade jag nog fått lite dåligt samvete. Men nu, när hon går på som en annan ångvält... Jag blir ju bara arg! Är glad att jag höll mig så lugn som jag gjorde!!

Nehej, nu ska jag ner i förrådet och hämta resväskan. Ska börja packa hade jag tänkt. Och sedan ska jag sätta mig och läsa det långa fina brevet som kom ihop med en pocketbok från Helena idag. Tack vännen! (vet ju att du är här och läser ibland!)

Kommentarer:
Postat av: FruGrip

Jösses vilken gnällkärring...Ler

Ville bara hoppa in och tipsa dej om att jag har stämplar till salu!

Kram Cissi



Postat av: Mahlin

huh för gnälltanten..



jag hoppas att vi inte framstod som otrevliga jag och Ville när vi bara rusade förbi..Det var inte vår mening!Vi hade bara lite bråttom =)



Jag hoppas att ni får en alldeles jättebra resa!!

2008-09-11 @ 22:20:15
URL: http://mahlin.blogg.se/
Postat av: elsamaja

Åh himmel!!!

Jag hade tagit tanten och tryckt ner henne i brevlådan med huvet före, om det hade varit jag!!!

Det är en av mina stora nackdelar att säkringen går på två röda, när nån går på mej så där, jag måste få uttrycka min beundran, för att du kunde hålla dej lugn.



Ha en mycket skön vecka nu i värmen.

2008-09-13 @ 23:39:52
URL: http://elsamajarun.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits