Turkietresan!

ÄNTLIGEN fungerar internet igen efter att vi varit och bytt ut routern. Det var fel på den, så vi fick en ny på garantin. Den andra var köpt i april. Skönt att man sparar på kvitton som en annan hamster ;)
Var även och köpte några nya höstkläder till Freja, köpte en ny hemtelefon och lite andra småärenden.
Freja är så social nu, men observerar gärna från vagnen eller mammas/pappas famn! Alla skrattar och ler åt henne när vi är på stan för hon vinkar och hejar åt alla och skrattar och spelar allan.. Underbar :)
Hon har precis kommit underfund med tittut-leken också.

Annars mår vi bra, även om det är lite jobbiga saker som händer runtom i familjen nu. Men det gäller att hålla hoppet uppe..

Här kommer sentomsider lite foton från Turkietresan!
Kan verkligen rekommendera Turkiet som resmål, så himla härligt klimat, maten är jättegod och alla är så barnvänliga! det enda jobbiga var nog egentligen alla som vill att man ska komma in i deras butiker och titta hela tiden.
Men det blev en del shoppat också. Freja fick ett par Pumaskor (fejk såklart). både jag och Christian köpte jeans och så köpte jag två par skor och en kjol också.

Tog nästan 500 bilder, så ni får bara se ett litet litet urval :)

Här är vårt hotell sett från balkongen:




Hotellet hette Blue Star Flower Garden och var ett jättetrevligt hotell med bra personal. Allt fanns på hotellet, restaurang, liten butik, frisör, massör etc etc.. Den enda nackdelen var egentligen att det var en bit till stranden så det blev en hel del poolbad.

En av kvällarna på hotellet var det turkisk afton med en härlig buffé som serverades. Det var också den kväll som vi firade pappas 60-årsdag. Grattis min fina pappa!
Här är en bit av den härliga buffén:



Min syster och Fredrik på buffékvällen:


Och de två prinsessorna..:



Det åts en hel del glass denna veckan.. :



Många härliga luncher och middagar på trevliga strandbarer och restauranger:


Mycket härlig växtlighet såg vi under veckan!



Freja mådde så bra hela veckan och blev ständigt upppassad av servitörer. Hon verkade inte lida av värmen även om hon tyckte det var skönt att bada också.
Här är hon i vagnen under en utflykt:


Badade gjorde vi givetvis massor! Det blev både poolbad och strandbad och mys på stranden såklart! Christian grävde i hemlighet ner mynt i sanden och lät de små gräva upp dem. Christian sa att de måste hittat en piratskatt :) Det grävdes också en del i sanden och byggdes sandslott, samlades stenar mm..
Men först lite poolbilder:






Christian och Freja läser Mollyboken på stranden:







Det var annorlunda att resa med barn, tyckte både Christian och jag. Givetvis helt underbart också, men jag och Christian är vana att upptäcka och utforska när vi är iväg. En dag hade mamma och pappa hand om Freja så åkte jag och Christian upp till en borg ovanför staden. helt underbar utsikt! Sedan gick vi hela vägen ner. En riktig strapats. Här är lite bilder från vår utflykt:




En lång lång lång trappa under vår "klättring" neråt:



En dag var vi på en marknad och en jättehärlig fruktmarknad! Billigt var det också. Helt underbara vindruvor, nektariner och bananer fick följa med oss till hotellet.



Även om jag mestadels var bakom kameran så fastnade jag då och då framför också. Här är Ebba fotograf :)



En härlig vecka som kommer värma mig hela vintern!

Kommentarer:
Postat av: Linda

Åååå så härligt det ser ut, massa mysiga härliga bilder, och när jag ser dem tänker jag massor på vår resa till Mallorca tidigt i somras. Utlandsresor är fantastiska!

Postat av: Alina

åå blir avis!

2008-10-03 @ 22:00:55
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad roligt att se bilder från Turkiet, jag och maken var där (på samma ställe) på vår första gemensamma semester å restaurangen känner jag igen, vi har många fina minnen från långa lunga middagar på det stället (vi var där innan vi fick barn) Skulle vilja åka tillbaka någon gång, det är en speciell känsla med Turkiet, alla dofter ljud färger och atmosfären... drömmer mig bort Ha det gott

2008-10-07 @ 18:50:12
Postat av: Anna

Guuud så härligt ni verkar ha haft det.

Du längtar inte tillbaka ett dugg, va?!

:-)



Kram kram

2008-10-09 @ 21:53:55
URL: http://www.robinnathalie.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits