Lilltjejan har feber..

.. hu vad det är hemskt.. Stackars barn! Det är första gången hon är sjuk och både jag och Christian är så oroliga! Just nu ligger hon i sängen och sover. Hon har haft runt 39 graders feber. Verkar inte vara några tänder på gång. När hon vaknar ska vi kolla om det gör ont runt öronen på henne för då kan det vara öroninflammation sa de på sjukvårdsrådgivningen.

Igår var vi på kalas hos Christians syster. Det var underbart väder, de bor mitt ute på landet och man hörde fåglarna sjunga. Det var en riktigt ljum sommarkväll. Hon bjöd på underbart god (och nyttig för mig!) mat. Det var grillad flintastek, grillad squash, champinjoner och paprika, en sallad med ruccolla och pinjenötter och en vanlig grönsallad. Och så fanns det något smaskigt bröd och potatiskroketter till de som ville ha det.
Jag önskar att jag vore så där duktig på att laga mat och att baka! Hon fick "A piece of cake" av Tv-kocken Leila i present av någon (minns ej vem) och den boken var verkligen inspirerande, måste nog skaffa den själv! För min del handlar det nog om tiden att baka och sånt. Jag föredrar scrapbordet, men hade nog helst fått välja båda två. ja jag ska nog försöka baka mera. Och sedan när jag får börja äta bröd och sånt, börja baka dinkelbröd etc..
Härligt när man kan känna sig inspirerad!

Dock är jag inte så inspirerad här hemma. Det är stökigt här och så är jag orolig för lilltjejen.. Måste gå och känna på henne nu.

Tänk på oss så är ni snälla. Förstår ju också att feber inte är något farligt så, men man är ju en hönsmamma...

Kommentarer:
Postat av: Malin

Usch ja, det är klart att man blir orolig. Se till att hon får i sig mycket vätska i den här värmen. Om du ammar fortfarande så räcker ju det bra.Hoppas hon snart mår bättre.

Kram"

Postat av: Pernilla O Milo

KLart man blir orolig, Milo hade 39,5 i feber idag, han fick en panodilsupp o vätskeersättning då han vägra dricka, nu är han bättre, eller ja nu sover han ju, men efter en panodil vart han piggare, annars har han mest sovit idag, Han hade ju över 40 graders feber när det var en tand på väg, typ 2 dagar innan tror jag det var, så det kan ju vara att dom rör på sej. Hoppas hon blir bättre snart.-

2008-05-31 @ 21:48:57
URL: http://piii.blogg.se/
Postat av: Linda Karlsson

Klart ni får vara oroliga över lilltjejen! Mycket vätska är viktigt, som jag alltid säger till mina patienter. När hon är vaken kan ni gärna badda hennes panna/nacke med en sval fuktig handduk, det är alltid skönt och bra vid hög feber. Kolla som sagt om hon är öm kring öronen när hon är vaken. Sen kan ni även hålla utkik efter ev utslag. Freja är ju 6 mån nu och from den åldern kan de få "tredagarsfebern". I så fall ska hon ha hög feber som kommit plötsligt under 3 dagar, sedan kommer små utslag när febern går ned igen. Man behandlar inte detta på särskilt sätt, utan vätska vid febern är viktigast, utslagen ger ingen klåda etc. Men antagligen har hon kanske bara vanlig feber, nån gång kommer ju sådant också. Ta hand om er! kramar

2008-05-31 @ 21:51:51
Postat av: FruGrip

Klart ni får va orolig

Ge henne vätska

Linus hade lite feber här om dagen men det försvann morgonen efter. De små liven tål nog inte så här stark värme....

Tänker på er allihopa!!

Kram Cissi

2008-05-31 @ 21:55:47
URL: http://gripdesign.blogg.se/
Postat av: Ann-Marie

Jag förstår att du är orolig, men du ska se att det löser sej...



Kramizar Ann-Marie

2008-06-01 @ 10:15:34
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Rating Agentur

Wow Pete, what an amazing new site you have now; great therapy and loads to contemplate. Thanks for building my new art/design site - can not wait to see the end result.

2010-02-04 @ 13:44:19
URL: http://rating-agentur.blog.de

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits