En liten jämförelse..

BVC är ju lite oroade över Frejas vikt och så..

Jag och mamma har tidigare reagerat på hur lika vikt & längd Freja har jämfört med mig när jag var liten. Och mamma fick också alltid höra att jag var så himla liten, men jag blev ju normal till slut *haha*

Så här ser det ut:

Freja vid födsel: 3050 gr    49 cm
Jag vid födsel:   3100gr      49 cm

Freja 1 månad: 3665 gr      50,5 cm
Jag en månad: 3230 gr      (längd saknas)

Freja 2 månader: 4340 gr   54 cm
Jag 2 månader:   3810 gr    54,5 cm

Freja 3 månader: 5055 gr   56 cm
Jag 3 månader:   4390 gr   56,5 cm

Freja 6 månader: 6350 gr     62,5 cm
Jag 6 månader:    6260 gr     62 cm


Så nu tänker jag inte oroa mig mer även om jag självklart ska försöka få i henne så mycket mat hon bara vill!
Idag somnade hon pang bom nu på eftermiddagen, samma sak som igår.. snurrade ett par varv och somnade sedan.. Häftigt!!



Kommentarer:
Postat av: Malin/malwa

Nej, man ska inte oroa sig! :-) Bara de följer sin kurva någorlunda brukar det inte vara någon fara. BVC var lite oroliga över att min äldsta inte vägde så mycket ända tills de kom på att hennes föräldrar var tämligen taniga i späd ålder, och äpplet faller ju inte så långt från päronträdet (som ju du och din mamma redan konstaterat)... ;-)

Postat av: Angeliqua

Tycker inte heller att det ser ut att vara någon fara med henne...vikten tickar ju på uppåt & det är ju huvudsaken.

Tuva har de däremot under sträng uppsikt, hon har sedan 6 månader nästan avstannat i sin viktkurva. Från 6 månader - 1 år låg hon & skavde på 6 kg.

På 1-årskontrollen hade hon spängt 7-kg sträcket.

Sedan fick hon maginfluensa i slutet av mars, & blev tillsist så urlakad att hon blev inlagd på barnkliniken (hon var då helt apatisk). Hon vägde då (vid 14 månaders ålder) 6800g. Sedan dess har inte läkarna velat släppa kollen på henne & hon har fått utstå alla möjliga prover & test. Hon får dock vila från sjukvården nu under sommarn (med undantag för täta bvc-kontroller) för att se om solen vill hjälpa henne växa lite granna.

Fast hon är ju hur pigg & kry som helst, så personligen tror jag inte det är något som helst fel på henne. Hon gör bara av med mer energi än vad hon får i sig (hon var uppe & knatade längst möblerna när hon var 6 månader & är i nuläga aldrig stilla)

2008-06-05 @ 23:22:02
URL: http://b-mark.se/blogg
Postat av: Nilla

Ellioth var en riktig biff vid 6 månaders ålder.

Han vägde hela 10100 gr då. Det vägde Benjamin

då han var 1 år och 3 veckor gammal... ler

2008-06-30 @ 17:33:06
URL: http://phernilla.wordpress.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits