En lista för framtiden..

...eller när dygnet får fler timmar:

* så ska jag bli huslig och baka massa gott bröd och laga massa nyttig god mat så att kylen blir full och frysen likaså.
* så ska jag hålla total ordning här hemma och hinna med allt sånt där småfix som att hålla ordning i garderober och fixa varenda litet hörn med inredning så att allt blir perfekt. Hinna tänka på att köpa nya gardiner, tapetsera om och göra så fiint så fint (helst skulle jag ju vara ekonomiskt oberoende då också)
* så ska jag hinna scrappa mer än jag gör nu, hinna göra alla tusen minialbum och småprojekt som jag skulle vilja hinna
* så ska vi åka på massa härliga utflykter ofta, hela familjen, åka och bada, marknader, simhallen, härliga promenader med mera.. (detta gör vi ju nu, men jag vill mer!)
*så ska vi umgås mer med andra, bjuda hit vänner och bjuda på den där goda maten i första punkten :)
* så ska jag hinna läsa mer böcker
* så ska jag hinna hålla ordning på mina papper. Ni som känner mig vet att papper dras till mig. Jag menar typ räkningar, anteckningar, papper. jag vet inte vart de kommer ifrån. De dyker på mig.
* så ska vi hinna med det kulturella livet i Norrköping. Konserter, utställningar, föreläsningar, you name it.

Har jag höga krav tycker ni? ;) 

En dröm ska jag i alla fall förverkliga i höst, jag ska gå på medborgarskolans blomsterdesignkurs, det är tre tillfällen och man skapar med blommor och dekorationer. Någon som vill följa med?

Läste i min DT-kollega Annas blogg att hon varit hemma hos sin familj och ätit kräftor bara sådär. Jag inser mer och mer hur mycket jag saknar att ha min mamma och pappa i närheten. MAMMA!! Min fina mamma!!!! Men förhoppningsvis kommer våra planer på en flytt neråt i landet att bli verkliga inom något år så då blir det åtminstone 10 mil närmre..

 












Kommentarer:
Postat av: Elin (Asksvart)

Ja men de är ju inte lätt när man inte har sina föräldrar i närheten. Men vi kan väl prata om allt om vi ses någon gång nere på PP.

Postat av: Mahlin

ooo.. hah.. alla dom där punkterna har jag med.. det är så sjukt mycket jag vill.. men varje dag bara.. försvinner..

2008-08-31 @ 11:56:05
URL: http://mahlin.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits