Huvudsaken..


image308

Denna LO föreställande mig och min vän Miriam i somras blev jag väldigt nöjd med. Det var en scrapliftutmaning till Scraputmaningens utmaningsresa. Men inte fick jag många röster på den inte.
Tråkigt ändå, för jag själv blev faktiskt väldigt nöjd - och det ska ju vara huvudsaken. Kanske ska göra som andra som jag läst om i deras bloggar - hoppa av den här tävlingen. Jag scrappar ju för mig, för att bevara minnen. Men jag tänker inte säga som andra, att de bara laddar upp på nätet för att inspirera andra, för det tror jag inte ett jota på. Självklart vill man ha lite respons på det man gör,. att någon annan tycker om det! Men det får mig samtidigt att tveka på hela grejen.

Vad tänker och känner ni andra scrappare som läser detta om tävlingar/visa upp saker på nätet etc etc..?

För min del tänker jag vidare på dilemmat.


Kommentarer:
Postat av: Gunilla|uniquelyme

Tycker din lo är fin, gillar akrylfärgen och rubriken särskilt mycket. Har inte följt Scraputmaningens utmaningsresa, varken skapat eller följt tävlingen. Men jag håller med du, tror inte på att den enda/huvudsakliga anledningen till att man laddar upp är för att inspirerar andra. Det vore nästan mer förmätet än att säga att det är för att man vill bli uppskattad för det man gör och få respons. Jag blir jätteglad om någon inspireras av mina alster - det är ju bästa berömet. Sedan skulle jag gärna få konstruktiv kritik också. Tror dock att alla, eller majoriteten, av oss scrappar främst för vår egen skull.

Postat av: Ewonne

Vilken jättefin LO!!! Hoppas det går bra för dig i Scraputmaningen!

2007-10-30 @ 08:14:38
URL: http://ewonnes.blogspot.com
Postat av: silwerstar

Jag har funderat på det här med att ladda upp och visa upp sig en hel del.. Jag har kommit fram till att jag scrappar bättre när jag vet att jag kommer visa upp mina alster för någon, skulle jag "bara" scrappa för mina egna ögon tror jag inte att jag skulle anstränga mig särskilt mycket faktiskt. Jag är inte bra på mycket, men att scrappa är min grej liksom och då tycker jag att det är jättekul att få visa upp det jag gjort och få några heja-rop tillbaka! :-) "Konstruktiv kritik" är dock inget jag vill ha, jag har gjort min layout på mitt vis för att jag vill ha det så. Sen skulle säkert nån annan göra det på något annat vis, men det behöver inte jag få berättat för mig. Men det är ju också det som ÄR tjusningen i det hela med att visa upp sig på nätet -att man kan finna människor som inspirerar en extra mycket eller att någon kanske finner just min stil att scrappa som inspiration! :-) Att man kan utbyta idéer liksom. Tävlingar hänger jag dock inte med på särskilt ofta nuförtiden, iaf inte där det finns en massa krav.. jag kan inte skapa under krav, det blir bara fel. Att utmanas är en annan sak -då får man tolka fritt, men just krav -det funkar inte för mig.

2007-10-30 @ 11:46:52
URL: http://silwerstar.blogspot.com
Postat av: silwerstar

..och nu skrev jag så mycket så att jag glömde bort att säga det jag skulle säga från början *s*

Jag hoppas att du har kryat på dig, att allt är bra med magen och jo -din LO är toppenfin! Stor kram på dig!

2007-10-30 @ 11:48:12
URL: http://silwerstar.blogspot.com
Postat av: Peterlina

Jag är oerhört sällan med i tävlingar, för jag tycker egentligen inte att man kan tävla i konst... alltså, det är ju sjukt egentligen - jag är ju med i scraputmaningens team. :D
MEn hursomhelst... jag tycker din LO är helt fantastisk. Precis som så många andra. Få röster betyder ju inte att det man gjort inte är fint, det betyder ju egentligen bara att nån annan gjort något som gjorde att blicken kanske fastnade just på den LOn... jag tycker att skapa för sig själv är det som är viktigt. Och jag laddar faktiskt inte upp på nätet för att få kommentarer. Det är en bonus. Att andra gillar det jag gör får mig däremot att utvecklas... och det tycker jag är det viktigaste. Min största prestationsångest är gentemot mig själv... helgalet.

Bla bla oj vad jag skriver. Du, jag tycker du är jätteduktig och fortsätt skapa för DIG så kommer det bli jättebra.

2007-10-30 @ 14:55:47
URL: http://peterlina.blogspot.com
Postat av: stina ~maräng~

Underbar layout! Gillar att den är så härligt färgglad och ändå så mycket rena ytor.
Såklart att man visar upp det man har gjort i gallerier, bloggar mm för att få respons och för att få uppskattning, tycker jag i alla fall! Om någon blir inspirerad av det man själv har gjort så är ju det otroligt smickrande och roligt, förstås.
Men visst scrappar jag för min egen skull, även om jag ibland vill få "glada tillrop" från andra som delar samma intresse. Tävlingar och utmaningar är ett bra sätt att kicka igång scrappandet, tycker jag. Framför allt skall det vara kul, inte kännas som ett tvång eller prestationskrav.
*lång och svamlig kommentar*
Kram! Stina

2007-11-07 @ 23:30:50
URL: http://stinamarang.blogg.se
Postat av: Armanthale

Great looking site. It has been helpful. Thanks

2008-09-24 @ 12:08:55
URL: http://armanthale.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits