Att vilja men inte kunna

Idag torsdag och imorgon fredag är jag hemma från jobbet och tar det lugnt. Bara ligger i sängen och läser eller framför TV:n, trots att det inte finns något intressant att titta på.

Jag har fått en del sammandragningar de sista dagarna och känt som mensvärk nere i ljumskarna och på barnmorskans inrådan så är jag nu hemma och vilar. Jag blir bara så frustrerad för jag är aktiv som person och har väldigt svårt att ta det lugnt (om det inte är självvalt). Jag har många bollar i luften hela tiden och känner en frustration över att behöva be Christian att bära upp matkassarna. Det är inte det att han inte vill göra det, utan att jag känner mig så jädra handikappad! Jag är ju gravid - inte sjuk liksom. Men det är dags att jag börjar lyssna på min kropp och drar ner på tempot, hur svårt det än är. Får väl se vad som händer efter dessa dagar, om jag kan jobba på måndag. Det visar sig.

Igårkväll var jag på inspirationskväll på Pysselpassion, alla vi i DT:teamet var där och hade gjort lite olika projekt som visades upp och så var det lite rabatt på det material som vi använt.
Dels visades mitt minialbum som jag redan visat i bloggen, upp där.

Och så även dessa layouter made by me:
Första utmaningen var att visa upp det nya formatet 12x6 och 6x12. Här är mitt bidrag.. Det är jag på bilden, 1984 :)
image285

Projekt nr 2 var att använda brads. Och det har jag gjort här, med besked. Bradsen är chokladbruna om det inte syns. Bilden föreställer min syster och hennes yngsta dotter.

image286

Ett annat projekt handlade om att använda vissa dekorationer, bland annat floss, strips och knappar. här är mitt bidrag, föreställande mina söta systerdöttrar..

image287

Ett av projekten var att göra kort, något jag inte är så bra på. Men så här blev resultatet:
image288

När jag ändå var i butiken och hade med mig kameran så passade jag på att be Fia ta lite bilder på mig. Nu ska jag göra något jag aldrig vågat förut, visa min mage! (med alla fina bristningar....)
Här är den:

image289

Och ett lite mer påklätt kort :)
image290

Jag är i vecka 33 nu, tiden går undan!

Ska se till att fota layouterna från träffen i helgen också, måste bara få till lite bättre ljus..

Kommentarer:
Postat av: Fnyz

klart du ska våga visa din mage!! gravidmagar är det vackraste som finns och bristningar hör till, jag kallade dem för kärleksränder :-D
kramar

Postat av: Linda

Ojoj! Vilket bra designteam PysselPassion har! Det var så kul att se alla grejer ni hade gjort igår, och nu kan jag ju dessutom kolla in i era bloggar :) Kanon!

2007-10-04 @ 15:33:42
URL: http://scrapjo.blogspot.com
Postat av: Spooky

Åhhh vilka fin fina layouter.. och vilken fin mage :) Åhh det närmar sig nu verkligen.
*kramar*

2007-10-04 @ 22:46:01
URL: http://spooky78.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Jättefin mage! Jag har hört att det heter flames och inte bristningar ;)
Läckra LO:s och kortet gillade jag också!

2007-10-05 @ 14:34:44
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com
Postat av: Ejris

åh den magen e ju jätte fin...mycket härliga layouter o kortet e ju kanon snyggt..me like=)

2007-10-06 @ 22:10:09
URL: http://ejris.blogspot.com/
Postat av: Anna

Vad många fina layouter och vilket jättefint kort du har gjort.
Åhhh vad fin mage du har.
Höstkramen Anna

2007-10-07 @ 22:19:36
URL: http://annastenman.blogg.se
Postat av: Emma

oh vad jag känner igen det där med att känna sig så handikappad som gravid..! att inte kunna göra nånting när man är van att hålla igång är hemskt. när har du bf? har förstått att det är snart..? :)
lycka till med allt!

2007-11-21 @ 11:44:57
URL: http://irrelevant.blogg.se
Postat av: Fagber

Just passing by, tripped over your site really. Still, looks nice.

2010-09-21 @ 13:16:14
URL: http://fagber.blog.ca

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits