161 vänner på Facebook..

Jag har 161 vänner på Facebook.
Det förvånade mig en del, det är rätt Många människor egentligen, och jag Känner verkligen alla som jag är vän med där.. Några få, kanske tre personer har jag inte träffat, företrädelsevis några stycken inom hobbyn scrapbooking.

Men av ren nyfikenhet från min sida gjorde jag lite statistik.
Hur känner jag egentligen de jag är vän med på Facebook?

* Riktigt nära vänner sedan så lång tid tillbaka att hur vi träffades är oväsentligt: 4 stycken
* Scrapbookinghobbyn: 8 stycken. Många av dem umgås jag med och pysslar tillsammans med.
* Universitetet & Norrköping (framför allt kompisars kompisar som jag träffat via uni): 42 stycken
* Familj
emedlemmar (tre kusiner, en syssling och en kusins flickvän): 5 stycken
* Exilen.
Folk jag träffade i slutet av 90-talet på en chat som heter Exilen. har träffat i princip alla i verkligheten genom allmänt galna chatfester och chatträffar. En underbar tid, som är svår att förklara. Dessa jag träffat här på Facebook är bara en bråkdel av alla jag träffat genom tiden på Exilen. 25 stycken
* Kalmarfolk Allt från grundskoleklasskompisar (förvisso bara en enda), gymnasieklasskompisar, bekanta, barndomsvänner från samma gata, folk jag träffade när jag var med i Kyrkans Unga, på olika läger etc.. stallkompisar etc etc 31 stycken
* Jobbarkompisar från Manpower Business Solutions: När jag jobbade i kundtjänst för två år sedan lärde man känna MÅNGA. 18 stycken finns på Facebook.
* Jag bodde och jobbade i England 1998-1999. Kul nog finns 7 stycken av gamla vänner på Facebook.
* Min sista arbetsplats på E.on, där finns en tjeja med på Facebook 1 stycken alltså.
* Jobbarkompisar från Kriminalvården där jag jobbade för ett år sedan: 5 stycken
* Från tiden jag bodde i Växjö år 2000-2001: 3 stycken
* När jag var i Karlskrona på ridläger som 14-åring eller nåt lärde jag känna många, och umgicks vidare med dem och deras vänner i sin tur. Tre stycken finns på Facebook.
* Jobbarkompisar från McDonalds i Norrköping och i Kalmar från tiderna där: 2 stycken
* Övriga, som är svårdefinierade, typ kompisars kompisar etc etc: 7 stycken

Ja så lurigare än så var det inte.. :)


Kommentarer:
Postat av: Angeliqua

...& en har en släkting i fickan (alt. Kommer inte från Göteborrrrrrg)

Postat av: Anette

Vad sägs om att skaffa 162 vänner? ;)

Kram till dig! Hoppas allt går bra när bebisen kommer!

2007-11-15 @ 17:44:38
URL: http://www.kembring.net

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits