Sommar, sommar, sommar...

Har inte uppdaterat här på ett tag, har helt enkelt inte varit i närheten av en dator och så.

Har en hel del att visa kan man lugnt säga! Har haft en veckas semester och trots avsaknaden av härligare väder (läs: sol, värme, bad) så har vi hunnit med en hel del. Det har väl egentligen fokuserats mestadels på bärplockning, det blev mycket av den varan, men härligt som sjutton! Frysen är nu full med både blåbär och hallon och det finns kantareller som ligger på tork. Och jag kan säga att smörgåsen med stekta kantareller på inte var så dum den heller!


Men jag tänkte börja med att visa upp några LO:s som jag gjort på sistone. Jag börjar med två stycken med gamla foton.. Dessa foton är från min avslutning från universitetet för två år sedan. Det har bara inte blivit av att scrappa dem.. Men nu är det gjort. Dessa är ett par av dem, på de andra är det så mycket klasskompisar som jag inte har frågat om lov att visa på bloggen, så de får helt enkelt bara finnas i mitt fotoalbum.

Den första layouten handlar om de känslor som omgav avslutningsdagen. Bilderna är tagna utanför Hörsalen i Norrköping där själva diplomeringen och ceremonin ägde rum. Det blev lite suddigt i översta bilden när jag fotade.


image201

Den andra layouten är från efter själva ceremonin när släkten samlades hemma hos mig för att äta smörgåstårta och umgås.


image202


Sedan har jag tre nya layouter att visa från Greklandsresan. Jag har bestämt mig för att dessa bilder ska scrappas ganska snart, vet hur det blir annars, de förlorar sin charm helt enkelt. Har fortfarande Kretabilder kvar att göra från två år tillbaka och de känns allt annat än inspirerande..

Här är en layout om en strand vi upptäckte under vår scotertur:


image203

Denna handlar om vår båtresa från Parga till den vackra stranden Lichnos Beach. Gillar verkligen det här fotot, fokus ligger på bojen i båten och jag tycker det blev väldigt stämningsfullt!


image204

Och denna layout handlar om all växtlighet i Parga. Tyvärr syns inte texten på dymoremsorna (undrar varför de blev så konstiga när jag fotade??) men det står: Vackra blommor fanns verkligen överallt och fångade vår uppmärksamhet. Denna blomsterprakt såg vi under en promenad i Pargas små gränder.


image205

Har även gjort en del andra layouter som jag inte tänker visa upp. Har gett mig sjutton på att de där oinspirerande bilderna från 2005-2006 SKA bli scrappade, även om det inte blir de snyggaste layouterna jag gjort, så finns det minnen jag vill bevara. Så jag har scrappat en del med fokus på bevaring av minnen mer än själva layouten, så de tänker jag hålla för mig själv!


Semestern då.. Ja min första semesterdag, lördagen, åkte jag till min vän Miriam i Västervik. Vi hade tänkt ta en dag att sola och bada, men vädret ville inte riktigt det, även om det var uppehåll. Så det blev istället lunch på en klipphäll vid vattnet, medan Milton fick bada. Vi plockade massor av hallon och åkte sedan hem till Miriam och åt middag innan jag åkte hem igen. En härlig dag!


image206

image207

image209

image210
(Jag har mina nya glasögon på mig!)


image211


På måndagen åkte jag och Christian ner till mina föräldrar i Kalmar
där även mina söta systerdöttrar var. Tyvärr regnade det jättemycket de dagar vi var där, men vi var i alla fall ute i skogen, var på Kalmar slott och en sväng på stan. Här är lite bilder från dessa dagar:


Yngsta systerdottern i blåbärsskogen:
image212

image213

Svea och hennes älskade (smutsiga) apa:
image214

Söta Ebba:
image215

image216

Ebba har varit bland utklädningskläderna..
image217

När vi sedan åkte till Christians mamma för att vara några dagar där så blev vädret bättre! Vi njöt i fulla drag! Och vi plockade MASSOR av blåbär, kantareller och krusbär. Så himla härliga dagar!


image218

image219
image221
image220



image222

image223

Alla dessa underbara bär gjorde mig baksugen..Så jag bakade amerikanska blåbärsmuffins och fick blodad tand så det blev lite bullar också. Blir ni sugna?


image224image225

Nu är min korta semester med Christian slut, men det känns som att vädret ändå kunde varit bättre. Nu ska jag jobba en vecka för att sedan ha en vecka semester när Christian börjat jobba igen.. Typiskt, men så är det att vara lite av semestervikarie, det går inte att välja helt själv.


Sedan till det mindre roliga. Den 11 aug är det dags för begravning av L. Jag har nog inte förstått det, att hon är borta..  Det kommer bli en väldigt jobbig dag. Att se dina döttrar lägga blommor på kistan, att bara förstå att du är borta. Nej det går inte. Jag kan inte förstå och kommer nog aldrig förstå. Varför?


Kommentarer:
Postat av: Lilo

Vilka underbara layouter och vilka smarriga foton! Nu blev jag sugen på stekta kantareller... mums! Och så lite blåbärspaj på det! ;)

Postat av: Milla

Vilka härliga foton!!!

2007-08-01 @ 19:33:15
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: theValkyria/Gunilla

Härliga bilder. Har taggat dig - se min sida!

2007-08-02 @ 00:34:55
URL: http://www.uniquelyme.se
Postat av: sannaF

Å vad härliga foton du har tagit och layouterna är superfina!!!

2007-08-03 @ 21:49:17
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Melvinkristina

Looks good! Many thanks, Thanks much!

2009-03-25 @ 10:20:05
URL: http://melvinkristina.myblog.de

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits