Ibland känns det verkligen som det slår tillbaka!!!

Det finns en sak som jag funderat en del över.. För två år sedan gick jag ut från min drömutbildning som många av er vet. Sedan den dagen har jag inte varit arbetslös överhuvudtaget men har hankat mig fram på jobb som inte har haft riktigt med utbildningen att göra, dels för att jag VILL jobba och dels för att jag alltid hört att det inte är bra med för stora hål i sitt CV.
Jag har även jobbat med saker som har med utbildningen att göra, men då har det varit några vik och tidsbegränsade anställningar.
Jag har sökt över 300 jobb och kämpar som en GNU för att få jobba med det jag älskar.

MEN, när jag kollar på en del andra som har gått min utbildning och även andra så har de inte jobbat direkt utan varit arbetslösa och har då efter x antal månader fått hjälp från arbetsförmedlingen med att hitta ett bra jobb inom rätt område, exempelvis ett plusjobb.
Jag är glad för att de får jobba med vad de vill, men för mig känns det så snett!
Jag kämpar verkligen och når ändå inte riktigt ända fram men har jobbat ändå!

Jag vill ha era åsikter om detta, kära bloggläsare!  Har jag valt fel väg? Skulle jag istället för att ställa mig på McDonalds, jobba i kundtjänst, vikarierat inom kriminalvård, med mera valt att bli arbetslös och den vägen fått ett bra jobb inom mitt område?
För min väg verkar inte fungera, jag har jättesvårt att få jobb trots ett genomarbetat och många gånger om ändrat CV, personligt brev som jag ändrar till varje ansökan och bra referenser. Jag börjar bli rejält bitter. Undrar vad jag gör för fel gång på gång på gång? Har varit på en del intervjuer till "kvalificerade" jobb, bör poängteras..

Vad tycker ni?

Kommentarer:
Postat av: eldh

Rent spontant så tycker jag att du har gjort helt rätt! Att jobba och under tiden tills RÄTT jobb kommer då sysselsätta sig. Men... jag är ingen expert... men jag skulle gjort som du redan har gjort! *håller tummarna* för att ett jobb just för DIG kommer snart! // Elin

Postat av: Linda (SKA) Karlsson

Jag måste också säga att jag tycker att du gjort/gör helt rätt som väljer att jobba med andra saker tills dess att det dyker upp något SKA:igt jobb. Jag skulle gjort samma sak, för jag skulle hellre steka hamburgare och och åtminstone känna att jag gör något än att bara gå arbetslös. Jag förstår om du känner dig bitter och så för jag vet hur gärna du vill ha ditt drömjobb, och jag vet hur duktig du är på det vi lärt oss på SKA. Jag säger bara en sak: du är en av de från klassen som jag tror på mest inför framtiden, och att du inte får nåt av alla de jobb du sökt beror på arbetsmarknaden och arbetsgivarna. Jag tror dem är lite "rädda" för får utbildning, att dem vill anställa oss men fegar och tar nån annan som har nån j*a yrkestitel som alla vet va det är och som man inte behöver förklara! Trist men sant...jag tror i alla fall på dig Malin! Och du, Pssst, du kommer bli världens bästa MAMMA!! Kram

2007-07-06 @ 08:04:54
Postat av: Petra

Håller med föregående talare om att du gjort helt rätt!! Det vore ju konstigt att hellre välja att vara arbetslös...
Det finns säkert en anledning att du inte får det som du vill just nu.
Dessutom, du ska ju bli mamma rätt snart, så, hade jag varit du, skulle jag absolut inte bry mig just nu! Chansen att bli anställd för bara några månader, misstänker jag är ganska liten. Ta vara på tiden som småbarnsförälder och ta nya tag när du varit "bara mamma" ett tag.

2007-07-07 @ 15:36:35
URL: http://petraunne.blogg.se
Postat av: VeronikaP

Jag tycker också att du gör rätt...
Nu ska du dessutom bara jobba ett litet tag innan du ska
vara föräldraledig. Under den tiden kan du fortsätta söka jobb, rätt vad det är kommer drömjobbet som är gjort för dig!!
*kram*

2007-07-09 @ 11:39:35
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: Marie

Helt klart har du gjort rätt! I slutändan kommer det att gynna dig. Försök linda in dessa meningar i ditt nästa personliga brev. Jag hade iaf anställt en "fighter" före en "gräddfilare"...
Lycka till!

2007-07-19 @ 23:40:01
URL: http://maraij.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits