Jag lever.

Vi lever.
Vi har båda två varit sjukskrivna hela veckan, för att bara ta hand om varandra, prata, gråta, sörja.
Den värsta chocken har lagt sig nu, men det kommer över oss ibland, det som hänt.
Det värsta är att min kropp lurat mig så länge!!!! Hade missfallet kommit tidigare så hade det förmodligen inte varit lika jobbigt. Det hade varit tungt ändå, men inte S Å här tungt tror jag. Man hade inte hunnit få lika mycket förhoppningar.. men jag antar att det inte behöver vara så heller.
Ska prata med en kurator på sjukhuset på tisdag, kommer vara välbehövligt tror jag.

Vänner, familj och bekanta har verkligen ställt upp nu till 100%! Jag är helt överväldigad över det stöd vi fått. Gulliga sms, telefonsamtal, kort på posten. Min underbart fina vän Jennifer skickade oss helt fantastiska blommor. Det gjorde mig rörd, ända in i själen:

11250-122

11250-12511250-12411250-123

Innan allt det här fruktansvärda hände så var jag på scrapträff i Linköping. Jag hamnade till och med på förstasidan på tidningen Extra Östergötland. Kanske inte världens mest smickrande foto men men.. haha.. Scrapträffen var Underbart rolig! Jag fick mycket scrappat också, faktiskt. Och så vann jag en av tävlingarna, annonsutmaningen, med den här layouten:

11250-130

Jag gjorde även dessa två layouter:

11250-12911250-128

Den nedre är inspirerad av mitt nya bokköp, Elsie Flannigans 52 Challenges. Jag bara ÄLSKAR den boken!  GJorde även en layout till på träffen, men har inte frågat om jag kan lägga upp det kortet på nätet eftersom det är några kompisars rockband på bilden. Så det får nog vara.

Och så har jag terapiscrappat. Under de här dagarna när jag har mått psysiskt och fysiskt väldigt dåligt så har tre saker räddat mig: Christian, alla andra i min närhet och scrapbookingen! Båda dessa två layouter har inspirerats av utmaning nr 1 och 2 i Elsie Flannigans bok.

11250-12711250-126

11250-13411250-133

Den övre layouten är till min allra käraste sambo. Jag inser nu mer än någonsin hur fin han är och att vi mitt i allt detta trista, tråkiga, fruktansvärda kommit varandra så nära. Vi pratar, gråter och skrattar. Och önskar att vi snart är gravida igen.

Den nedre layouten som alltså är inspirerad av Elsie Flannigans utmaning #2.. Bilden på min systerdotter bara älskar jag! Men den var tyvärr ganska suddig.. något som som tur är inte syns likaväl när jag förvandlade bilden till "sepia"-färgad.

Och just det! En layout till har jag att visa. Den har varit klar ett tag, gjorde den när jag var och pysslade hos Elle för inte så länge sedan, men den fick sin journaling på träffen i Linköping där jag köpte sådana fina journalingstämplar:

11250-131
11250-132


**

Livet går. Vidare. Jag och Christian håller om varandra hårt i stormen och vi kommer rida ut stormen. Känslorna kommer och går, det är ju så sorgen fungerar. Att jag älskade det lilla barn så högt, som bodde inom mig en tid.. det är helt ofantligt. Men oroa er inte, vi klarar av det här!

TACK återigen för ert fantastiska stöd allihop!

Kommentarer:
Postat av: Elle Andersson

Vilka underbara blommor!

Nyfiken - bara älskar denna layout!
Härligt att du fått scrappa av dig lite.

Sköt om er nu!
Kram!

Postat av: Annika

Så mycket fint! Vill också bara säga att jag tänker på er!

2007-02-10 @ 20:31:47
URL: http://blombergarna.se/wordpress
Postat av: sannaf

Vilka underbara layouter!
KRAM !!!
Tänker på er....

2007-02-10 @ 22:18:51
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Lilo

Mina tankar är också hos dig!!! Jättefina saker du skapat! Scrapbooking är verkligen terapi. KRAM!

2007-02-11 @ 11:56:29
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: helena påhlsson

vad bra att scrapbookingen funkar som terapi ! Jag gillar alla LO:s men favvisar är höstlov med Ebba och nyfiken underbart du gjort med photocorners på nyfiken LOn

2007-02-11 @ 18:27:13
URL: http://helenaspysselplace.blogg.se
Postat av: Liddeli

Vilka härliga LO´s!! Håller med dig om fotot på din systerdotter, vilket underbart foto!

Vad skönt att ni har varandra! Sköt om er! Tänker på er!

Kram Annelie

2007-02-12 @ 07:07:17
Postat av: Ellinor

Underbara LO:s!

2007-02-12 @ 13:48:43
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com
Postat av: Från Lotta

Tänker på er jag också!! Dina layouter ar verkligen underbara.

Kramar från lotta

2007-02-13 @ 22:26:32
Postat av: Cissi

Vi tänker på dej och din sambo här hemma.
Lider med er och sänder många styrkekramar till er båda!

KRAM CISSI, Pelle och barnen

2007-02-28 @ 20:50:17
URL: http://www.gripdesign.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits