Får jag lov att bjuda på en bild..

.. på hela min familj!

image362


Tyvärr blir inte julen riktigt som vi tänkt oss.. Då min systers yngsta (3 år) är förkyld så vågar jag inte riskera att Freja blir sjuk.. Så tyvärr får jag inte träffa hela min familj i jul. Det känns tungt, men vad ska jag göra? Jag skulle aldrig förlåta mig själv om det hände Freja något, om hon skulle få RS-viruset och så..

Så nu blir det att träffa mamma och pappa efter jul och sedan får jag träffa min syster och barnen i januari istället.


Det kommer bli jobbiga dagar nu, veta att mamma, pappa, syster, sambo och barnen är samlade. Men jag är inte där. Det gör ont ont ont i hjärtat.


Kommentarer:
Postat av: Mia Nordangård

Hej gumman,

Jag förstår att det känns jobbigt att inte träffa dina nära och kära i jul men jag tycker att du fattar rätt beslut. Dumt att riskera något när Freja är så liten. Jag sänder en tanke eller två till er alla och hoppas att ni får en underbar jul ändå, bara ni i eran nya lilla familj.

Tusen varma julkramar från oss till er!

2007-12-22 @ 19:41:42
Postat av: Angeliqua

Först & främst.....vilken liten godbit du burit på i maggen...übersöt!

Nr 2, kan förstå om Freja är extra infektionskänslig med tanke på hennes första dygn & så.
Men annars skulle inte jag påstå att förkylning är ngn större fara...visst finns det viss risk för RS-virus. Men de blir ju utsatta för virus vart än ni går (affärer o.s.v.)
Tuva blev utsatt för förkylningsvirus från första stund hon föddes. Storasyskonen & jag var _tvär_förkylda. Hela detta året har gått i sjukdomens tecken. Tuva hade innan 4 månaders ålder redan avklarat 3dagars feber & vattkoppor.
Dessutom är det ju inte omöjligt att storkusinen mår bättre på julafton (om annat kunde ni sett till att hon håller sig borta från bebisen). Men som sagt, känner du dig det minsta osäker ska ni ju hålla er undan.

Ni kommer ju få en underbar lugn jul med er förstfödda ändå.

God jul!

Postat av: Anna

Nääää vad tråkigt. Jag förstår ditt beslut. Vad många inte förstår är att RS-viruset kan innebära livsfara för en liten bebis. Med Felicia stannade vi hemma i 4 månader innan vi började ge oss ut på lite utflykter, prematur som hon var. Med Ludvig var jag nog hemma 3 månader innan några större folksamlingar.

Tänker på er.

Julkramen Anna

2007-12-23 @ 21:37:03
URL: http://annastenman.blogg.se
Postat av: Spooky

Tråååååååååkigt men inget dumt beslut. Önskar dig och din fina familj en riktigt god jul *kram*

2007-12-24 @ 00:25:38
URL: http://spooky78.blogspot.com
Postat av: MiaMaria

God Jul till lilla familjen :)

Vi har firat barnens första jular hemma i vårt hus och jag har också saknat släkten, men med tanke på RS så har det känts som bra val. Passa på och mys och ta det lugnt och njut av det lilla underverket :)

2007-12-25 @ 19:08:08
URL: http://sarnhammar.se
Postat av: Malin

hoppas att din jul blev fin trots saknad av nära släktingar... bilden på er är helt fantastiskt fin - familjelycka *ler*

2007-12-28 @ 12:50:25
URL: http://mallafors.se
Postat av: Michaela Lejonberg Hjorth

Härlig bild på er Läst dina berättelser om sjukdomstiden. läskigt! Sköönt at det ändå gått bra ändå! ni har haft tur i oturen helt enkelt både du och Freja!

kram Michaela

2007-12-30 @ 16:53:52
URL: http://lejonberghjorth.blogspot.se
Postat av: Michaela Lejonberg Hjorth

Härlig bild på er Läst dina berättelser om sjukdomstiden. läskigt! Sköönt at det ändå gått bra ändå! ni har haft tur i oturen helt enkelt både du och Freja!

kram Michaela

2007-12-30 @ 16:54:04
URL: http://lejonberghjorth.blogspot.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits