Biten av scrapbacillen

Jag har blivit "taggad" av The Valkyria, som image232. Tack gumman,. det värmer! Men framför allt värmde det hon skrev om mig, som person. Så här skrev hon: Så denna gången ska jag ge extra uppmärksamhet till två nätbekanskaper som jag gillar allra mest för deras person, deras berättelser, deras insikter, jävlar anamma och tankar. Det är begåvade, och rakryggade tjejer av den sort jag gillar. Ärlighet varar längst. Hurrar för Epona och Mysmasken.

Och vet ni - det är precis så som TheValkyria beskriver mig som jag-vill-vara. Och då är det extra häftigt att en person verkligen beskriver mig så, och känner mig på det sättet. Jag hoppas vi kan träffas i verkligheten någon gång, för det är väldigt givande TheValkyria, att maila med dig och att sätta ord på mina tankar inför dig, för du förstår och du ger respons, och jag hoppas att du känner att jag gör detsamma. Du är bra!

Jag vill tagga vidare till Moma, för att hon är den hon är. Hon rockar!

Men det var ju layouterna jag skulle visat igår som jag ska visa och inget annat. Jag har blivit biten av scrapbacillen på allvar och jag hoppas att den infektionen stannar länge länge! Jag har hittat ett flyt i pysslandet som jag inte haft på väldigt väldigt länge, och det känns underbart. Det känns som att jag hittade min stil. Det är ganska enkla layouter, men jag är faktiskt väldigt nöjd med dem. Genom mitt nya sätt att scrappa - att jag scrappar väldigt simpla layouter med kort som jag vill bevara och sedan lägger ner mer kraft på de jag verkligen vill scrappa gör att jag kommer igång med scraptänkande. Det fungerar för mig. Men sedan är jag ju kontrollfreak också, vill att alla foton jag vill ha scrappade ska finnas kronologiskt insatta, för så har alla andra album i mitt liv fungerat och så ska det fortsätta. Att ha massa foton liggandes, om låt oss säga 10 år, från 2005 eller nåt, det skulle inte kännas roligt för mig. Jag framkallar inte alla kort, utan de kort som inte ska scrappas är kvar i datorn, och det är en annan sak.
Lång utläggning, mycket svammel, säg gärna era åsikter i frågan.

Här kommer en bunt layouter, alla gjorda denna vecka:

En layout om vår underbara hund Milton. Fotot är taget efter att han badat i Storsjön, Gamleby i våras. Om texten inte går att läsa så står det: Milton, du är vår ögonsten. Du är så vacker och klok, det finns ingen annan hund som du. När du kommer till mig och vill kramas så smälter migg hjärta. Dina uttryck med ögon, öron och kropp, din mjuka päls och snälla ögon gör dig underbar. Att se dig, trots att du är nio år, leka med dina pinnar ochleksaker gör mig så lycklig. Det finns så mycket som är underbart med dig!
image233

En freestyleinspirerad layout från när jag och mamma var på Öland i våras. Pluttarna på cardstocken är målade med akrylfärg. Bakgrunden är ljusgul, men det blev inte bra färg när jag fotade..
image234

Favorit: morfar, ja det tycker nog Svea ofta :) Bilder från vår släktträff i Bussvik i våras.
image235

En semesterlayout från parga, Grekland i maj. Christian blickar ut över en av stränderna.. Gillar det här fotot, för Christian blev verkligen skarp och det andra runtomkring lite mindre skarpt.
image236

Ännu en semesterlayout. Christian som dricker öl och äter toast innan vi ska vidare!
image237

En väldigt personlig layout om den tuffa vintern och våren som varit, mycket som hänt inom familjen och oss också, men att våren ger en hopp om att allt bara kan bli bättre.
image238

Det var allt för den här gången. Hoppas ni gillade mina alster :)

Kommentarer:
Postat av: Nessaja

vilka härliga alster du gör

Postat av: theValkyria/Gunilla

Vännen, vad glad jag är att du blir glad! Du är en bra och stark kvinna, Malin. Glöm inte det. Och vilka härliga layouter du gjort. Och bebiskläderna är underbara.

2007-08-04 @ 11:13:52
URL: http://www.uniquelyme.se
Postat av: eldh

Vilka fina LOer du har gjort! Tack för titten! // Elin

2007-08-04 @ 23:07:16
URL: http://eldh.blogg.se
Postat av: Lilo

Vilka jättefina layouter du gjort!!! Jag gillar dem! =) Och precis som du scrappar jag en del enklare och en del mer avancerat... vilket kanske syns på mina alster? Kram till dig!

2007-08-05 @ 15:02:25
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Karin

Jättefina layouter du gjort. Ger mig inspiration!!!
Hälsar Karin

2007-08-05 @ 17:03:44
URL: http://kajsaloppan.blogspot.com
Postat av: Malin

Underbara Layouter!
Särskilt den med hunden kortet är underbart och väldigt fångande :)
Lycka till med bebben i magen
Ha det bar 7 Malin

2007-08-05 @ 18:10:43
URL: http://slosa.blogspot.com/
Postat av: Anna

Vilka underbara layouter Malin, den sista den berör.
Sommarkramen Anna

2007-08-06 @ 18:22:38
URL: http://annastenman.blogg.se
Postat av: HelenaK

Tyckte om alla dina layouter. Gillar det enkla men också vackra. Favorit morfar och den sista blev dock mina absoluta favoriter. Tack för inspirationen.
Det med foton. Jag har väl mest foton liggandes i datorn. Skickade iväg en beställning till crimson för någon dag sedan och valde bara dom fotona som jag tänkte "den vill jag absolut scrappa" eller rama in.
Har flera lådor med fotografier från, ja säkert alla årtal sen högstadiet. Gick igenom dom i helgen och tyvärr så skulle jag kunna slänga mer än hälften. (snacka om att slänga pengar i sjön) Antar att det är mina ögon som har förändrats, dom har blivit scrappiga.. *skratt* och även mitt fotograferande.
Min slutsats är alltså att jag kommer ha mest foton på cd och dom absolut bästa kommer framkallas för att scrappas.
Jag har precis hittat din blogg och om du är en "ärlig tjej med jävlar anamma och står för det du säger" (precis som mysmasken) så kommer du ha en trogen besökare i mig. Kan bara hålla med Gunilla/The valkyria om att det är den sortens tjejer jag gillar.
kram
ps. oj vad långt det blev. *skratt*

Postat av: Elin

Vilka fina layouter du har gjort =) Har själv inte fått ut mina på min blogg, men har lite andra grejjer uppe... kika gärna in...

2007-08-07 @ 20:23:54
URL: http://www.blueeye.blogg.se
Postat av: Claudia79

Jättefina LO:s!! Jag föll pladask för den sista absolut!!!<3

Postat av: Runenicoline

Wow super site! Thanks :) I have you bookmarked now.

2008-10-31 @ 09:49:18
URL: http://runenicoline.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits