FY FAAN vad livet jävlas med mig!!!!!!!!!

Jag varnar nu - gillar du inte svordomar, gillar du inte arga, ledsna, sura människor, så läs INTE vidare. För detta kommer bli ett ARGT och BESVIKET inlägg!!

Allt var så förbannat underbart bra. Det kändes så fruktansvärt bra när jag var en kväll på min nya arbetsplats och fick kolla runt, hälsa på alla och fixa lite praktiska saker. Mina anställningspapper kommer från huvudkontoret på måndag. Allt kändes underbart bra och jag tänkte när jag gick därifrån hur lycklig jag är som får chansen att jobba med något som känns så BRA.

Jag skulle aldrig tillåtit mig själv att bli glad och lycklig. För då går det bevisligen åt helvete.

Idag, när jag hade haft lunch på mitt nuvarande jobb fick jag ett samtal från en på mitt nya jobb som sa till mig att det uppstått problem. Magknipet kom, direkt. Jaha. Det var för bra för att vara sant.
De hade fått besked idag från arbetsförmedlingen att någon högre instans stoppat alla arbetsmarknadsåtgärder, inklusive de som jag skulle jobba inom. Det är den nya jävla regeringens fel och det bara sprutar ut tårar när jag skriver det här!!
Mitt DRÖMJOBB som var så förbannat nära och är så långt borta helt plötsligt!!
På måndag skulle jag börjat. Så blir det INTE nu. Med all sannolikhet. Han som ringde kände sig jättedum och förstod vilken position han satte mig i men kan inte göra så mycket.
Får slutligt besked imorgon, men eftersom bara åtgärder för långtidarbetslösa ungdomar kommer finnas kvar och de redan har så många som redan är anställda på studieförbundet som blir utan arbetsuppgifter så kan jag nog bara utgå från att det inte finns någon plats för mig...

Jaha. Så här står jag.
...
...
...
och dessutom tackade jag i veckan nej till jobb på Kriminalvården.. så imorgon när jag fått slutligt besked får jag ringa dem och be på mina bara knän att de tar emot mig.. men det innebär mycket sämre lön och MYCKET sämre arbetstider... Men men. Vad faan gör jag annars?????

HUR kan jag bara ha sån FÖRBANNAD otur? Jag tycker inte att det är RÄTTVIST!!!!!!!!!!!


Kommentarer:
Postat av: Gunilla "nillisen"

Malin, Malin....lessen för din skull. Men jag håller tummarna stenhårt för att det ska ordna sig ändå. Att du ska få lite flyt.

STOR VARM KRAM/
Gunilla
"nillisen"

Postat av: Fiffi

Vill bara sända dig en stor kram! Förstår att du är besviken och arg. Hoppas så att det löser sig för dig. *kram*

2006-10-26 @ 19:51:48
URL: http://knasbanan.blogg.se
Postat av: Jessica

Näe vad hemskt! Stooor varm kram! Jag är så himla ledsen för din skull. Hoppas du får ett annat, lika bra jobb. Kram igen!

2006-10-26 @ 20:38:27
URL: http://rumbajessica.blogg.se/
Postat av: Kristin

Din stackare!
Jag förstår att det känns för jävligt rent ut sagt. Jag hoppas att det ordnar sig för dig och att du snart får chans på ett drömjobb igen!

Lycka till och kram på dig!

/Kristin - Flickebarnet

2006-10-26 @ 20:38:39
URL: http://littlemissred.blogspot.com
Postat av: Elle Andersson

Jag kan bara skicka en stor kram!

2006-10-27 @ 07:23:57
URL: http://elles.wordpress.com/
Postat av: Milla

Här kommer en kram till!! Hoppas det löser sig!

2006-10-27 @ 10:59:47
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: Anna

Fy och åter fy vad livet kan vara orättvist i bland. Jag hoppas verkligen att allt ordnar sig för dig. Efter regn kommer sol. Sköt om dig!
Kramar!

2006-10-27 @ 11:52:46
URL: http://novasmamma.blogg.se
Postat av: Sanna F

Stor Kram till dig!!!!!
Så himla synd!!!!
kram kram kram

2006-10-27 @ 15:40:35
URL: http://sannaf.blogspot.som
Postat av: Rebecca Bergsland

Usch och blä. Jag vet allt om livets ironi, det kan jag lova dig... Men du, ge inte upp. Och med det menar jag inte att du inte ska vara besviken. Men vägen till målet är aldrig rak, och kräver oftast en noggrann planering (hur vanligt är det att få allt serverat på ett silverfat om man inte heter Bernadotte?). Det är skittrist, men sant.

2006-10-27 @ 17:39:54
URL: http://rebeccabergsland.blogg.se
Postat av: moma

Näää fy sjutton! O jag som var så glad för din skull!

Men vännen, jag vet att du inte tror på detta men, för det första; När allt är som jävligast kan det inte bli värre, du ska se att det är din tur nu och att lyckan snart vänder.
För det andra; Försök tänka positivt, jag vet exakt hur svårt det är, men när något sådant här händer mig tänker jag alltid att det kanske inte var meningen, det som kommer istället kanske blir bättre, även om det är vansinnigt svårt att känna det just när det är som värst.

Ge inte upp, det kommer att lösa sig, det måste det. Snart! Jag håller alla tummar och tår och fingrar.

Massa kramar till dig.

2006-10-27 @ 19:55:22
URL: http://monma.blogspot.com/
Postat av: Anna Boman

Hej Malin!

Usch vad tråkigt...Tycker så synd om dig...Hoppas det ordnar sig till det bästa ändå. Kramar

2006-10-27 @ 22:14:00
Postat av: Anette

Moderaterna kommer leda Sverige ner i fördärvet... :(

Kramar till dig! Jag, liksom alla andra, håller tummarna för att det ordnar sig för dig!

2006-10-31 @ 19:27:52
URL: http://www.kembring.net

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits