Scrapstil? GI och hemlighet.

Ulrika har en utmaning/tanke/fundering på sin blogg: http://ulrikaulrika.blogg.se/. Jag ska i enlighet med Zarah (se Zarischas blogg här bredvid) lägga upp litegranna om hur jag tänker kring mig som scrappare, vad jag för stil osv osv osv..

Jag har scrappat i två år nu. Mycket har hänt på den tiden, jag har utvecklat många sidor av min kreativitet, om jag får säga det själv. Jag ser färgkombinationer, hur jag ska lägga upp layouter och hur jag ska dekorera på ett annat sätt. Jag tycker i och för sig inte att jag har en stil ännu. Men den börjar framkomma, så smått.

Jag gillar...
* klara färger, mycket mönster men också en del slitna färger (typ Basic Grey).
* använder mycket fluid chalk
* Jag är bandoman!!!
* Jag gillar treenigheten på sidan. Oavsett om jag tänker på det när jag gör LO:n eller om jag upptäcker det efteråt så verkar det som att de sidor, där visuella trianglar går att se, är de jag är mest nöjd med. Jag gillar balans. Inte för plåttrigt, men det ska vara balans, inget ska vara för tomt. Jag tror att det är ganska talande för min stil just nu. Jag gillar detaljer som syns, som lyfter upp, balanserar och harmonierar i färg. Jag har svårt att kombinera allt för många olika färger, utan helst ska det vara en grundfärg (går bra i flera nyanser) och sedan en eller två accentfärger.

Jag borde utveckla mitt användande av...
* Jag vill bli bättre på att berätta en historia. Göra levande journaling. Berätta!
* Jag vill vara mer kreativ! Mer obunden kring alla de regler kring hur en fin sida "ska vara", alla scrapregler som omger allt. Har en kompis som har lärt sig själv, som scrappar utan att ha kontakt med så många andra scrappare. Hennes sidor är underbara och hon vågar mer. Jag tänker för mycket på vad andra ska tycka. Det är min scrapbook, mina minnen. Behöver slå in det i huvudet på mig själv bara ;)
* Jag vill distressa mer!! Och skulle vilja bli bättre på att göra romantiska layouter.
* Jag vill börja sy på mina LO:s. Måste bara ta arslet ur...
* Vill bli bättre på att kombinera mönstrade papper och inte vara så rädd för vad som passar och inte passar.
* Inte vara rädd för att dekorera mer!
* Lära mig att stitcha i Photoshop. LÄra mig att använda Photoshop och minska ner och förstora foton för mer effektiv scrapbooking!

Jag lovar mig själv
.. att om ett halvår läsa det här igen och kolla hur långt jag kommit med det jag vill bli bättre på och vad som kännetecknar mitt scrappande då.

Från det ena till det andra
Vad händer annars?
Jag har börjat med GI-metoden för att gå ner i vikt. En tjej på jobbet som håller på med detta och det verkar faktiskt.. superbt! Jag ska testa nu den här veckan och om det känns bra och jag mår bra så ska jag gå med i en sida på internet och köra en rivstart. Så bort med bröd, pasta, ris, potatis! Det går faktiskt bättre än jag trodde! Jag är inte hungrig, inte godissugen. Superbt! Men det känns konstigt och så tvärt emot Viktväktarnas sätt att se på saker. Får äta så mycket gott! Ska läsa mer om GI nu. Känner att VIktväktarna har varit oinspirerat för mig ett tag, kan det för väl. behövde en kick. Så igår till middag blev det fetaostjärpar med bönsallad och dressing. Gott och Mycket mättande!!

Scrapbookinghemlighet...
Snart är hemligheten offentlig. Jag håller er uppdaterade... :)

Kommentarer:
Postat av: Zarah

Låter som goood mat *fetaostgalning*...

Jag är sååå nyfiken på din hemlis, Malin! *studsar otåligt* :)

Postat av: Angeliqua

Fatta vad bra lowcarb-dieter funkar!!!
Jag gick ner 20!!! kg på 4 månader mha Atkins dieten.
Gäller bara att stålsätta sig.
Lycka till!

2006-03-12 @ 18:39:13

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits