Semester med missöden..

Jaha, nu är det bara en vecka kvar av semestern. Christian börjar jobba på måndag och jag för min del åker till mina föräldrar i Kalmar och är där en vecka. Ska faktiskt bli väldigt skönt att vara lite i Kalmar, det var länge sedan nu!

Jag och Christian har haft en bra vecka tillsammans, dock med vissa missöden.. Men vi har även badat, fiskat, ätit god mat och haft det bra.
I tisdags åkte vi till Västkusten och Laholm. Vi skulle bo på ett litet bed and breakfast utanför Laholm som såg så mysigt ut, och det var det också! Rummet var lantligt och mysigt, de som hade stället var jättetrevliga. Det var en vacker gård och en underbar glasveranda där vi åt frukost på morgonen. Kossor hade vi runt hörnet. Att det var underbart väder gjorde ju inte saken sämre! En dag satt vi ute i trädgården vid ett av kastanjeträden och läste och fikade. Underbart! Här är lite bilder från vårt boende:

11250-7511250-7411250-73

Vi besökte även Mellbystrand under vårt besök i Laholm. Det var en underbar strand som var 1,4 mil lång, men vi hittade vårt smultronställe, vår del av stranden (och vi var inte ensamma där kan jag lova!). Vid den här delen av stranden så var det stora sanddynor med gräs som man fick klättra över innan man kom ner till den långa vackra sandstranden. Vi satte oss uppe på dessa sanddynor med våra brassestolar och fika. Och så blev det bad förstås:

11250-7811250-76Semester


Ser det folktomt ut på sista bilden? Det beror på att vi var där samma kväll som vi kom till Laholm bara för att titta oss omkring och kolla in stranden.


Vi var även inne i Laholm och tittade i affärer och gick runt i den lilla vackra staden. Vi stannade till vid en del antikbodar och loppisar på vägen också, vilket var roligt och vi gjorde några små fynd! På en keramikbod så köpte jag en vitlöksrivare i keramik, får se om den fungerar. Och så åt vi våfflor vilket var mycket länge sedan jag gjorde! Mums!

11250-77


Dagarna i Laholm bestod också av god mat på lite olika restauranger. Här är vi på en "surfrestaurang" i Mellbystrand. Efter att vi ätit där så spelade vi flipper och andra skojiga spel i en "spelhåla" i närheten, innan vi gick en promenad längs stranden.

pripps

So far so good.. Sedan sista kvällen, skulle vi åka till stranden en stund och sedan äta något. Vi kommer ut och sätter oss i bilen och.. nähä. VI HAR INGEN KOPPLING! Christian mekar och kollar och grejar och donar. Nej, det är inget att göra, vi måste ha en (dyr) reservdel för att få igång kopplingen. Hur ska vi nu ta oss hem? Efter lite gråt från min sida, eftersom jag var ledsen över att avbryta vår korta men härliga semester så bestämde vi oss ändå för att åka den natten eftersom vi ville ha så lite trafik som möjligt under vår ryckiga kopplingslösa färd genom Sverige för att ta oss hem. Christian skötte det hela med bravur, att han klarade det så bra! Vi valde en något längre rutt genom Sverige, men behövde bara åka igenom ett enda rödljus, och det var i Vetlanda.

Men ledsen är jag ju förstås ändå. En härlig kväll till intet. En härlig frukost som vi faktiskt betalat för. En natt i vårt fina lilla rum. En lugn och trevlig hemresa där vi tänkt stanna till vid någon badplats, lunchställe eller vad vi nu önskade. Så blev det alltså inte.
Bilen är under lagning, reservdelen anländer på måndag. Men ledsen är jag fortfarande, över att vår semester blev avbruten. Vi hade ingen lång semester i år eftersom vi lägger undan pengar till en resa, så det här känns.... surt. Tråkigt. Och det som kändes värst var ändå känslan av att jag inte var lugn längre. Jag var uppstressad, ledsen och uppjagad. Så ska det inte vara på semestern...


Kommentarer:
Postat av: UlrikaK

Nej, va trist att ni fick avbryta. Förhoppningsvis dämpas besvikelsen om ett tag så att ni kan se tillbaka på det trevliga ni faktiskt hann vara med om!

2006-07-30 @ 15:27:52
Postat av: Ellinor

Åh vad tråkigt Malin. Det är inte kul när det inte riktigt blir som man tänkt. Men i övrigt verkar ni haft det jättemysigt! Ha det så skönt hos föräldrarna!

Postat av: Annika

Usch så tråkigt att semstern fick ett sådant slut, men det låter onekligen som ni hade det bra i alla fall.

2006-08-06 @ 22:34:31
URL: http://blombergarna.se/wordpress
Postat av: VeronikaP

Men stackaren.... Det är inte ett dugg roligt när det inte blir som man tänkt!
Niverkar ha haft en härlig resa, det som blev...
Skickar dig en stor kram!

2006-08-09 @ 22:32:35
URL: http://veronikap.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Hur gick det för din kompis Malin? Kom hon in? Jag blev 22:a som bäst i andra urvalet, så nu har jag bestämt mig för att köra på andrahandsvalet som är Högre Hotellprogrammet vid Örebros Universitet.

2006-08-11 @ 18:48:37
URL: http://ellisonscrap.blogspot.com
Postat av: Kjetileline

Site was very helpful. thank you

2009-03-09 @ 11:39:29
URL: http://kjetileline.3steps.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits