Ett stort tack!

& samtidigt ett ganska argt inlägg...


Men, jag börjar med att TACKA! Tack alla ni som skrivit söta, stöttande, underbara meddelanden till mig efter mitt förra inlägg här i bloggen! Ni ska veta att jag uppskattar det grymt mycket. Några av er, som skrivit att det går bra, kommer jag att fråga efter mailadress till så får ni läsa mitt brev och CV. Det är så gulligt av er, och jag måste säga att jag verkligen är RÖRD, av er alla som skrev till mig!

Men så är jag också ARG! Jag kan av hänsyn till min vän inte berätta detaljer här, men detta gör mig så uppretad att jag måste dela med mig. Pratade med en nära vän idag som nyligen fått en dom om tre månaders fängelse. Ja han har gjort fel, på vissa sätt, men ingen har lyssnat på honom, på vad han har att säga och vad den andra parten hade med saken att göra. Det är inte försvarbart det han har gjort, men samtidigt finns vissa oklara omständigheter som borde ha utretts kring det här!
Är det bara jag, eller upplever ni också en tvärtom-ojämställdhet i Sverige på vissa områden?
Jag är för jämställdhet mellan könen, helst behövs ingen hänsyn alls tas till vilket kön någon annan är, men så fungerar det inte idag. På vissa områden är det kvinnor som är ojämställda, visst är det så, och så ska det inte vara. Men det har också gått åt andra hållet, att på vissa håll är det faktiskt männen som är ojämställda, men det pratas det aldrig om i någon debatt. När det gäller vård av barn, kvinnofridsbrott etc ska kvinnan hållas om ryggen, SAMTIDIGT som samhället ska vara jämställt. Det går inte ihop i mina öron! Och inte när man inte lyssnar på båda parter utan bara tar vissa saker för givet!
Jag hoppas att jag inte stöter mig med någon när jag skriver det här, och jag vet att det inte räknas som ojämställdhet på samma sätt mot män eftersom det råder patriarkala strukturer i det här landet, men sådana här saker upprör mig på samma sätt som det upprör mig när kvinnor får mindre lön än män, i samma arbete och med samma bakgrund.

Puh... *andas andas*

Jaha, annars då? Jag har varit sjuk idag, kände igår att jag hade SÅ ont i halsen framåt kvällen. I morse när jag vaknade hade jag svårt att prata och framåt fömiddagen fick jag dessutom feber. Har haft frossa hela dagen och bara varit uppe korta stunder.
Bland annat satt jag vid datorn kl 21 eftersom det då skulle släppas en spännande scrapnyhet! Och om det var en nyhet va! Det kommer från och med slutet av oktober släppas en svensk scraptidning! Det är ju fantastiskt! Att man dessutom "känner" (på nätet) de som gör tidningen gör att det blir ännu mer spännande och mer "nära" än de amerikanska tidningarna.
De hade specialerbjudande på prenumeration nu och det har jag redan nappat på (om jag nu behövde berätta det :) ) Om du missat denna pangnyhet så kolla här:
Swescrap blogg

Och så har jag faktiskt orkat göra klart en LO idag, var bara rubriken kvar så det var ganska lättfixat. Den kommer visas här, senare!

Nu ska jag så länge jag orkar sitta upp kolla in era andras bloggar och gå igenom min lååånga blogglista :)

Kommentarer:
Postat av: Moma

Jag håller med, jämlikhet ska gälla åt båda hållen!

Hoppas du kryar på dig snart. Drick mycket och ta alvedon och vila!

Postat av: Zarah

Ja... Jag är glad att jag inte är svensk man, det är ett som är säkert. Kvotering är det fulaste ord jag vet, och visst 17 börjar jämställdhetsnojan slå över och bli en ny diskriminering, alltid!

Krya på dig!

2006-08-25 @ 11:36:06
URL: http://zarischka.blogspot.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits