Lite frågor och svar!

Namn: Malin
Ålder: 28
Hemort: Norrköping
Familj: Sambo Christian och schäfer-labradorkorsningen Milton.
Sysselsättning: Jobbar på Manpower Business Solutions, Contact Center i Linköping, men söker aktivt efter annat som är mer vad jag är utbildad till.

Beskriv dig själv med 3 ord: social, omtänksam och envis

Placering i syskonskaran? Jag är lillasyster till Maria, 31 år. Jag ville alltid ha en lillasyster, men någon sådan kom aldrig!

Hur jag började scrappa: Detta blir nog en hel novell :) Det började med att min mamma rev ut en artikel i Amelia till mig där det stod om scrapbooking och om Kristina Selhammer och hennes scrappande. Eftersom jag alltid älskat papper, block, pennor och pyssel så tyckte mamma att det vore något som passade mig. Senare beställde jag en bok från en bokklubb men den blev bara liggande i bokhyllan, kände inte att jag hade råd att sätta igång. Så satt min sambo och kollade på Tradera och jag gick också in och kollade och upptäckte att de hade pysselsaker där. Så då köpte jag lite saker därifrån, gick och köpte papper på Tiimarii och började "scrappa". Gjorde några sidor, klippte för hand och gjorde skisser från boken jag köpt. Oj, vad fint tyckte jag. Kan berätta att de LO:sen inte finns kvar idag, de slängdes faktiskt, vid senare tillfälle. Började sedan söka på scrapbooking på nätet och hamnade i en yahoogrupp där jag började prata med folk och lära mig mer. Började prata med Elle, och vi kom fram till att vi bodde i samma stad och att vi till och med bodde ett kvarter ifrån varandra! Så vi bestämde att jag skulle komma upp till henne och scrappa. Köpte en bunt papper på ebay, och så var det igång. Elle lärde mig alla grunder och sedan har jag varit fast i det här och Elle blev mig en kär vän :)

Scrapptyp: I min lilla scrapskrubb på kvällen och natten eller när andan faller på!

Min scrapstil: Oj, den varierar! Men stilrena layouter med lite dekorationer och layouter med en del utvalda detaljer. Tycker det är svårt att beskriva sin egen scrapstil, ingen annan som har lust att berätta för mig vad min scrapstil är istället??

Hur känner man igen dina Lo? Ja hur känner man igen dem? Vad tycker NI?

Inspirationskällor: Scrappiz, scrapbloggar och scraptidningar emellanåt. Även en del amerikanska forum och gallerier.

Favoritleverantör: Oj, den var svår. Kan faktiskt inte svara på det, men jag gillar 7Gypsies dekorationer.

Vilken scrappryl kan du inte vara utan? Måste jag verkligen välja?

Mitt sämsta köp? Allt jag köpte i början på Tradera... paljetter och stickers jag inte trodde jag kunde leva utan..

Vad står högst på önskelistan just nu? Cardstock!!

Min första LO: Om min vovve Milton som var med om en olycka..Får visa den någon gång.

Produktion/månad i snitt: Det är väldigt olika. Allt från inget upp till 10 layouter kanske

Hur mycket tid lägger jag ner? Oj. Ska jag räkna med tiden som jag scrapsurfar så blir det mååånga timmar.. Scrappandet tar också tid när jag väl är igång kan jag sitta länge länge!

Min pysselhörna: I en walk-in-closet, alltså i en garderob :) Det börjar bli för litet, trängs med kläder och skor också och pärmar och grejer och pysselsaker..

Mål för 2006: Inga mål på det sättet, men jag vill utvecklas, skapa mera och göra nya saker!

Andra fritidsintressen: Umgås med mina vänner, fotografera, musik, läsa, hunden och pojkvännen, om han nu är ett intresse??


Jag utmanar alla som läser min blogg att svara på de här frågorna!

Kommentarer:
Postat av: Hattifnatt

Intressant läsning! Håller med dig om att det är svårt att beskriva sin egen stil - det är inte så lätt att sätta fingret på vad som är "jag". Jag har också norpat frågorna från Mikaela, svarenb finns i min blogg.

Ha en härlig dag och helg!

Kram Maria

Postat av: VeronikaP

Kul att läsa om dig Malin!!

2006-04-28 @ 20:14:56
URL: http://veronikap.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej vännen! Jo, jag har varit på så enormt konstigt humör och gråter för nästan allt senaste veckan. Lite bättre är det i alla fall, och just nu (ute i solen, underbart!) känns det faktiskt riktigt bra :)

Din utmaning kanske jag gör en annan dag, kul att läsa dina svar i alla fall!

Hoppas att du har en bra helg! Kram!

2006-04-30 @ 17:59:09
URL: http://www.lillasara.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits