Det är inte varje dag man tackar nej...

... till ett jobb.

För två veckor sedan var jag på intervju på kriminalvården. Tyckte intervjun gick KASST, kände nog faktiskt också att kriminalvårdare, nej det var inget för mig.
Idag ringde de. Jag har fått jobbet.
Men jag sa: Nej. Efter en del vånda förstås.

Fördelar:
- Jag får erfarenhet inom ett område som kan vara av nytta för mig i framtiden, med tanke på min utbildning. Men kriminalvården är inte kanske vad jag vill. Hade det varit något med barn och ungdomar, så hade jag tagit det, direkt!

Nackdelar:
- Det är ett sommarjobb, vikariat på 2 månader och 2 veckor. Det är Väldigt kort tid. Det var ganska liten chans till att få förlängning för man är just semestervikarie. Det finns chans att få timmar till hösten, men det är ju många semestervikarier och få platser.
- en sommar till utan semester, osäkerhet inför hösten då detta jobb bara är ett sommarjobb, men en bra erfarenhet för framtiden. Ingen semester tillsammans med pojkvännen, det har vi inte haft någon gång under de 6 år vi varit tillsammans.. Sämre lön än det jobb jag har idag. 
-  Under den perioden som jag jobbar måste jag ju då söka massa jobb, för jag kommer vara osäker på min situation. Där jag är nu har jag trygghet, Plus att jag söker jobb jag verkligen vill ha.

Ja, det blev nog rätt beslut. Jag sitter kvar på den stol där jag sitter och så söker jag lite mer varaktiga jobb, som åtminstone är 4 månader långt eller nåt..


Kommentarer:
Postat av: Zarah

Förstår att det var ett svårt beslut!
Jag håller tummarna för att du ska hitta rätt!!

Postat av: UlrikaK

Jag tror att du gjorde rätt val till slut, särskilt med tanke på att jobbet på kriminalvården inte känndes riktigt rätt. Det där med semester funderar jag själv mycket över just nu... men det får väl bli när man blir gammal eller nåt!

2006-04-26 @ 12:54:46
URL: http://pysselmaja.blogg.se
Postat av: Jessica

Hejsan....
Jag tror du gjorde rätt val.
Visst att som sagt det är nog bra erfarenhet men bara 2 månade roch 2 veckor är ju som sagt liten tid.
Hoppas du hittar en lång varigare jobb.
Ha det fint.
// Jessica

2006-04-26 @ 15:57:38
URL: http://www.gurkiss.com
Postat av: Anna G

inget lätt beslut det där men jag tror nog du gjorde rätt val! Kram på dig vännen!

2006-04-27 @ 12:19:19
URL: http://www.annag.blogg.se
Postat av: Jenny

tack för titten i min blogg =)och vad Kul att hitta din blogg
kan förstå att det inte var något lätt beslut - hoppas du snart hittar ett jobb som känns rätt
Kramar

2006-04-27 @ 18:12:09
URL: http://jennysandberg.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits