Vad har hänt sen sist?

Ett tag sedan jag skrev något här.

Mycket har hänt!

Jag jobbar som en tok på McDonalds, de ringer mer eller mindre varje dag och vill att jag ska jobba. Det hinner jag inte riktigt, men det är trevligt när pengarna kommer! Sedan att själva restaurangen inte fungerar som den ska, det är en annan femma.. har jobbat idag, idag var ROnald Mcdonald himself där. En dansk skoj gubbe som var utklädd till clown. Ja jag säger då det!
Var med om värsta underliga gästen idag med, en kille som pratar bred norrländska och som ställer sig och börjar klaga på kollektivtrafiken, att utanför Stockholm när han bor fungerar Ingenting, till och med i Göteborg är det så illa! Lite försiktigt försöker jag kommentera att han väl är van vid andra förhållanden med med tanke på att han pratar norrländksa och väl är från Norrland? Rätt förnärmad säger han att han är stockholmare MINSANN, att hans mamma är från Norrland. Håhåjaja...!

I onsdags hade jag seminarium på Tema Barn och visade upp delar av mitt material. Fick mycket hjälp till hur jag ska tänka till analysen, men jag tror de glömmer bort att jag skriver en magisteruppsats och inte en avhandling emellanåt.. Min handledare säger att jag ska försöka hålla det på en basicnivå, samtalsanalys som jag håller på med är annars väldigt tekniskt och det finns en massa olika metoder som går att använda. Svårt, innebär en massa val och grejer.

Ska försöka kombinera att jobba och plugga i sommar, måste ju bli klar! Det kommer definitivt bli Tufft! men det går. Ska även skriva in mig på sommarkurs, men det blir nog si och så med det.

Ska få ett rekommendationsbrev av professorn på Tema Barn som ska hjälpa mig att få doktorandstjänst när det nu utlyses någon. Professorn sa till mig att hon trodde att jag skulle bli en bra forskare!! Komplimang eller?

Och på torsdag ska jag på anställningsintervju!!!! På ett behandlingshem utanför Linköping! Ska bli jättespännande, men jag är nervös. Vore skönt att få ett jobb nu tills jag kan söka doktorandtjänst. Kul i alla fall att få komma på intervju! Någon som har bra ideer på vad man ska säga när de ofta frågar om vilka som är en svagaste sidor? Tycker sådant är jättesvårt, det är inte så att jag inte har några dåliga sidor, utan snarare så att jag inte vet hur man ska uttrycka dem! Om du har några tips så kommentera gärna!

Examen närmar sig allt mer och jag börjar inse det. Det är tudelade känslor, det ska bli skönt och roligt, och även spännande att se vad som kommer hända i livet, vad som finns runt nästa hörn. Men läskigt också..

Ikväll skulle vi haft fest här, men det var så några som kunde komma, tyvärr.. var ute i lite sent med inbjudan och så. Så ikväll blir det film och popcorn med älskling.

Nåja, det var allt för nu, ta hand om er!

 


Kommentarer:
Postat av: Helena

Jag tycker man ska ta upp sånt som kan vara bra trots att det är inte är så bra. Hur ska jag säga... Om man är överdrivet noggran kan vara en sån grej kanske. Känner ju inte dig så jag vet inte vad du kan tänkas ha. Lycka till.

2005-05-28 @ 15:55:03

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits