Mitt lilla blåbärsmonster

Det finns en liten Freja som gillar blåbärspuré som ingen annan...:

image501

Tänk att denna lilla goding snart är 6 månader! Det är inte klokt!
Idag ringde jag på en annons på Blocket om en gåstol. Den var nästan ny för deras son hade inte gillat den. Till råga på allt kostade den bara 200:- och så fanns den 3 kvarter härifrån. Så den har jag hämtat idag och Freja ÄLSKAR den! Hon är i någon form av mellanläge nu, hon gillar inte riktigt att ligga ner och greja, hon blir lätt frustrerad när hon inte når grejer som ligger en bit bort för hon VILL ju ta sig fram! Och än kan hon inte sitta själv. Så just nu är matstolen och gåstolen det bästa. Men hon är lite kort för gåstolen än och når mest ner med tårna, men hon verkar trivas där, sitter och låter och grejar, skrattar och pillar på sakerna som är på aktivitetsbordet.

Jag har fått tillbaka massa scrapinspiration! Härligt! Har läst lite scraptidningar, kollat runt på bloggar och känt att "näe, jag komplicerar det hela". Varför måste varje alster vara det mest avancerade jag har gjort? näe, så måste det inte vara, då får jag inget gjort. Så igår började jag med att göra en halvkass LO bara för att komma igång. Den är okej men inte mer. Nästa LO jag hann med var enkel men snygg, jag tyckte jag fick till det. Bilder kommer.

Och så till det tråkiga.. Imorgon skulle Christian på kurs i Huskvarna med jobbet och han kom med förslaget att jag kunde åka med och att han skjutsade mig till min syster så att jag kunde vara där. Jättekul tyckte jag!
I morse vaknade Christian och hade SÅ ont i ögat, de hade kapat massa grejer på jobbet igår (med skyddsglasögon givetvis) men han hade ändå fått in något i ögat. Så han fick tid hos vårdcentralen idag kl 11.15 men de vågade inte göra något så han fick remiss till sjukhuset och det tog de EN TIMME att gräva och borra i ögat, men de fick ut en stor bit.. HU... Så nu ligger han helt utslagen och sover och någon resa imorgon blir det nog inte.. Jag hatar när det blir så här för jag ser verkligen fram emot när man ska komma iväg någonstans, det var samma sak när jag skulle hälsa på Silka i Göteborg.. Man tänker och ser fram emot något och så går det åt helvete. Nu kommer jag med all sannolikhet att åka till syster min i helgen istället.

Det var allt för nu, som sagt LO:s kommer.

Kommentarer:
Postat av: Kicken

Ja det är en jätte bra blogg du har.
Jag satt här nu vid datorn och skulle lägga upp lite, och var på väg att rulla ner till det du har scrappat. Men jag stoppade mig sjäv, för då kommer jag börja scrappa i stället för att göra det jag borde göra:)
För jag får så mycket insperation av dig =)

Ja en godis burk är ett måste ibland ;)
Jag ska göra en till i dag eller i morgon till en kompis som fyller år på torsdag, hon måste ju också få godis ;)

//Kicken

Postat av: Malin

Vad kul att scraptorkan verkar ge med sig. Jag ser fram emot att se vad du gjort.
Jättetris att ni inte kommer iväg som ni skulle, hoppas du ändå hittar på något trevligt och att C:s öga blir bättre.
Det vore kul att ses snart så kan vi babbla scrap, barn, photoshop och viktminskning.
Kram!

2008-05-20 @ 19:42:56
URL: http://minimallasblog.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits