Semester med missöden..

Jaha, nu är det bara en vecka kvar av semestern. Christian börjar jobba på måndag och jag för min del åker till mina föräldrar i Kalmar och är där en vecka. Ska faktiskt bli väldigt skönt att vara lite i Kalmar, det var länge sedan nu!

Jag och Christian har haft en bra vecka tillsammans, dock med vissa missöden.. Men vi har även badat, fiskat, ätit god mat och haft det bra.
I tisdags åkte vi till Västkusten och Laholm. Vi skulle bo på ett litet bed and breakfast utanför Laholm som såg så mysigt ut, och det var det också! Rummet var lantligt och mysigt, de som hade stället var jättetrevliga. Det var en vacker gård och en underbar glasveranda där vi åt frukost på morgonen. Kossor hade vi runt hörnet. Att det var underbart väder gjorde ju inte saken sämre! En dag satt vi ute i trädgården vid ett av kastanjeträden och läste och fikade. Underbart! Här är lite bilder från vårt boende:

11250-7511250-7411250-73

Vi besökte även Mellbystrand under vårt besök i Laholm. Det var en underbar strand som var 1,4 mil lång, men vi hittade vårt smultronställe, vår del av stranden (och vi var inte ensamma där kan jag lova!). Vid den här delen av stranden så var det stora sanddynor med gräs som man fick klättra över innan man kom ner till den långa vackra sandstranden. Vi satte oss uppe på dessa sanddynor med våra brassestolar och fika. Och så blev det bad förstås:

11250-7811250-76Semester

Ser det folktomt ut på sista bilden? Det beror på att vi var där samma kväll som vi kom till Laholm bara för att titta oss omkring och kolla in stranden.

Vi var även inne i Laholm och tittade i affärer och gick runt i den lilla vackra staden. Vi stannade till vid en del antikbodar och loppisar på vägen också, vilket var roligt och vi gjorde några små fynd! På en keramikbod så köpte jag en vitlöksrivare i keramik, får se om den fungerar. Och så åt vi våfflor vilket var mycket länge sedan jag gjorde! Mums!

11250-77

Dagarna i Laholm bestod också av god mat på lite olika restauranger. Här är vi på en "surfrestaurang" i Mellbystrand. Efter att vi ätit där så spelade vi flipper och andra skojiga spel i en "spelhåla" i närheten, innan vi gick en promenad längs stranden.

pripps

So far so good.. Sedan sista kvällen, skulle vi åka till stranden en stund och sedan äta något. Vi kommer ut och sätter oss i bilen och.. nähä. VI HAR INGEN KOPPLING! Christian mekar och kollar och grejar och donar. Nej, det är inget att göra, vi måste ha en (dyr) reservdel för att få igång kopplingen. Hur ska vi nu ta oss hem? Efter lite gråt från min sida, eftersom jag var ledsen över att avbryta vår korta men härliga semester så bestämde vi oss ändå för att åka den natten eftersom vi ville ha så lite trafik som möjligt under vår ryckiga kopplingslösa färd genom Sverige för att ta oss hem. Christian skötte det hela med bravur, att han klarade det så bra! Vi valde en något längre rutt genom Sverige, men behövde bara åka igenom ett enda rödljus, och det var i Vetlanda.

Men ledsen är jag ju förstås ändå. En härlig kväll till intet. En härlig frukost som vi faktiskt betalat för. En natt i vårt fina lilla rum. En lugn och trevlig hemresa där vi tänkt stanna till vid någon badplats, lunchställe eller vad vi nu önskade. Så blev det alltså inte.
Bilen är under lagning, reservdelen anländer på måndag. Men ledsen är jag fortfarande, över att vår semester blev avbruten. Vi hade ingen lång semester i år eftersom vi lägger undan pengar till en resa, så det här känns.... surt. Tråkigt. Och det som kändes värst var ändå känslan av att jag inte var lugn längre. Jag var uppstressad, ledsen och uppjagad. Så ska det inte vara på semestern...

Nytt scrappat!

Har haft en underbar första semestervecka! Har träffat min familj i Kalmar och på Öland, hälsat på mormor och morfar och så har vi tillbringat flera dagar i vårt sommarrum i Gamleby där vi har fiskat, badat och tagit det lugnt.

Har även fått en hel del scrappat de senaste veckorna, här är mina nyaste alster:

blommabryggavinterExamen

Nästa vecka bär det av till Laholm på semester, och jag längtar! Igår var vi på härlig 25-årsfest i Mogata utanför söderköping. Det var en idealisk kväll! Det var min vän Anna som fyllde år och det var grillning och en härlig kväll på stor altan. Många trevliga människor.

Nu ska här städas, tvättas och packas innan semestern, men först blir det lite sallad till lunch!

Lite nytt att visa och berätta

.. ja vad har hänt sedan sist.. JO, jag jobbade min sista dag idag, tyvärr inte min sista dag på företaget, men min sista dag innan semestern. Och det ska bli så fantastiskt skönt med semester, så det går knappt att beskriva! Ska njuta av att bara vara, läsa böcker, njuta av solen, umgås med Christian och Milton, träffa släkt och vänner med mera med mera..

I alla fall har jag gjort ett grattiskort till en vän som fyller 25. Visade det för några vänner på jobbet idag och de var mycket imponerade och trodde att kortet var köpt. De tyckte det såg väldigt professionellt ut. Det gör mig såå glad, för jag är ingen van kortmakare.. Här är kortet:

Kristin2

Bandet längst ner ser lite snett ut på bilden, men är inte det egentligen!

Och så har jag idag köpt en ny duk till köksbordet på rea. Den har kostat 299:- och den blev min för endast 150 kr. Så fin är den och jag är jättenöjd!
Så här ser mitt köksbord ut nuu:

bord

Och så förra helgen var jag och Christian bland annat i Kalmar och Figeholm och hälsade på släktingar.
Här är lite härliga sommar/bad/matbilder som jag LÄNGTAR efter att framkalla och scrappa:

sveamiddagebba2ebbabubblaBat

Imorgon ska jag och Christian till IKEA och köpa lite saker till hemmet, och sedan ska vi åka och bada och storhandla. Kram på er!

Jag har blivit utmanad...

... av Phernilla.. (http://blogg.aftonbladet.se/351/)

5 saker jag har i min frys:
  • Is i massor till goda drinkar
  • grönsaker till goda grytor och wokar
  • lunchportioner i fina matlådor
  • is som visar att jag inte har en frostfri frys :)
  • kött i långa banor

5 saker jag har i min garderob:

• Hemligheter
  • Scraphörnan har jag i min garderob
  • kläder i svart, rött, blått, prickigt, randigt och så vidare
  • skor. Jag ääälskar skor.
  • pärmar med viktiga papper

(och ja, min garderob Är ganska stor)

5 saker jag ska ha i min bil:

• helsäte är jättebra när man behöver sova i bilen
  • stereo + musik = sant
  • en välfylld picknickkorg och god dricka
  • en mysig filt
  • gosig Miltonvovve

5 saker jag har i min handväska:

• Min söta rosa mobil
  • Plånboken
  • en pocketbok eller något annat att läsa
  • nycklar
  • skräp

5 personer att skicka vidare denna lista till:

De jag skulle vilja gör det här är.....

• Ulrikaulrika
  • Zäta
  • lillasara
  • Moma
  • Lilo

**********

I övrigt är allt okej med mig. Träffat mina systerdöttrar i helgen bland mycket annat och har tagit massa fina foton. Längtar efter att scrappa! Söker jobb som en tok, annars intet nytt. Har semester from nästa vecka och vad händer? Nu är det molnigt.. typiskt!!

Livet så smått tillbaka.

Bestämde mig för att det inte leder till något att gräva ner sig och må dåligt. Istället har jag aktiverat mig till fullo och gjort en massa mysiga och roliga saker den senaste veckan!

Men jag ska börja med att visa upp två saker som tillverkats i scrapväg den senaste tiden.

11250-55

Bilden är tagen i början av sommaren när vi var och fiskade. På bilden är min systerdotter och min mamma på en bänk vid bryggan, när de sitter och fiskar. "Stillhet" var min spontana reaktion när jag såg bilden. Papper från Bazzill och Crate. Fluid chalk- chestnut roan på papper och bokstäver.Använt vit akrylfärg i kanterna på fotot. Band från Minelle.

Jag har även gjort och slutfört mitt första riktiga scrapuppdrag! En kvinna på jobbet vars dotter fyllde 25, och jag gjorde en tavla till henne och fick betalt för det, tänk vilken lyx! Så här blev den:

11250-56

Helgen ja.
    I torsdags började det hela med afterwork, för att återupprepas på fredagen, med vissa skillnader. I torsdags satt jag och mitt gamla team från mitt gamla jobb och drack några öl och åt gott. Vi satt på en stor uteservering i Linköping och det var så härligt väder, folkliv och trevligt sällskap. Kvällen slutade dock tidigt, för jag visste att helgen skulle bli ganska fullspäckad. I fredags var det som sagt också afterwork, men den här gången med mina nuvarande arbetskamrater. Måste säga att jag inte med ord kan beskriva hur mysiga och underbara de är allihop! Det är en brokig skara med människor, med folk från 20 - 45 ungefär, men vi har bara så sanslöst roligt och trevligt tillsammans! Jag kan inte sluta att skratta och le när jag är med dem. Det är de som gör att jag klarar av mina otroligt ostimulerande arbetsuppgifter.

I fredags satt vi på Tinas innergård och drack och pratade och åt snacks. Och vilken lägenhet Tina hade sen!! Den där alldeles lagoma mixen av lantligt, modernt och kitch eller något i den stilen. Det var fantastiskt! Så högt i tak, vackra trägolv och mums..

(en liten parantes om jag får be: Jag och Christian påbörjar i morgon budgivning på ett hus!!)

Så vart det lördag. Lördagsförmiddagen förlöpte enligt den vanliga kaosprincipen, men efter problem med barnvakt, bil och diverse annat smått och gott så bar det med full Cadillac - 58 upp till Live and Jive i Malmköping. Jag hade på dagen varit och köpt en mycket efterlängtad picknickkorg, en sådan där riktig kort med lock och rutig filt i. Packat korgen med diverse godsaker som baguette, kräftstjärtar, getost, korv, skinka, jordgubbar och kex. Allt detta smakade bra tillsammans med lite vin. Länge satt jag och Christian i gröngräset och åt, kollade på folk och mös. Kvällen slutade med bra musik och trevligt umgänge.

Söndag och Gocart för första gången i mitt liv! En vän till Christian med son var på besök i Norrköping och vi åkte till en gocartbana. Låt mig säga att jag kom sist! Men det var roligt, en ny upplevelse och något jag kan tänka mig att göra om. Tvekade först om jag skulle köra, men sedan så tänkte jag att jag kommer ångra mig annars. Nu står balkongdörren öppen, ljum luft trillar in. VI har ätit goda grillspett.
    Det enda som oroar mig just nu är hur jag ska hinna göra allt som jag vill hinna i sommar.

Men nu ska jag börja städa lite i sovrummet som ser lite småskräpigt ut.