En härlig helg!

Igår, lördag var en sådan där dag som jag önskat att jag hade haft kameran med mig! Men men, det är inte alltid det blir som man har tänkt sig.
Vi började dagen med att städa iordning lite här hemma och åkte sedan till Bauhaus för att köpa en ny blandare till köket. Vi har fått en begagnad bänkdiskmaskin men måste ha en ny blandare med av-och påstängare för vattnet. Inte visste jag att blandare var så dyrt!
Vi kollade även på badrumsinredning eftersom vi ska renovera badrummet efter sommaren och innan bäbis. Men huh vad svårt det är att veta vad man vill ha! Och att komma överens och tycka om samma saker är ju nästan ännu svårare! Men men, vi ska nog komma på något. Igår kväll satt jag febrilt och bläddrade i diverse inredningstidningar för inspiration. Jag vet hur jag vill ha det nu, ska bara övertyga min kära sambo också. Någon som har något bra övertalningsknep? :)

Hur jag vill ha det i badrummet: Först hade jag tänkt, och nästan bestämt mig för, mörka ekmöbler i inredningen, mörkgrått golv och vita väggar. Men nu har jag tänkt om. Jag vill ha schackrutigt golv, vita lantliga gammaldags möbler i inredningen och vita, matta kakelplattor på väggarna. I taket ska det hänga en stor ljuskrona. Och så ska det vara svarta och rosa och ljusturkosa detaljer. Åh, jag kan verkligen se vilken harmoniskt och lugnt litet badrum det kan bli.. Ska bara övertala sambon såklart. Vad tycker ni, ser ni det framför er?

I alla fall, efter Bahaus så åkte vi på en liten spontan utflykt till Åby, en förort till Norrköping där vi tänkte vi kunde hitta något bra ställe att rasta hunden. Vi hittade ett stort naturområde med ett kärr, där det fanns massa fåglar. Jättevackert område och många som matade fåglarna där. Milton fick bada och vi stod och drömde oss bort om när vi åker dit med vårat barn och matar fåglarna... mmm...

Hemma stökade vi omkring lite i lägenheten och jag tog tag i något jag borde gjort för länge länge sedan: att sortera mina mönstrade papper! De har legat huller om buller ett bra tag nu och jag upptäckte ett flertal papper som jag nästan glömt bort........ Hade de sorterade efter tillverkare förut, men nu är det färg som gäller. Ska bara plocka och dona lite till och sedan sätta mig i scraprummet och försöka avsluta Kretaalbumet (det var ju bara två år sedan vi var där....), göra ett minialbum med mina ultraljudsbilder och påbörja ett gravidalbum med bilder och tankar. Och så ska jag skriva journaling till en layout jag har en idé till. Många idéer och så lite tid. Borde ju även städa och diska och allt det andra....

Nog snackat. Livet är rätt bra ändåså.

Har en layout att visa upp också. Har gjort många fler, men jag har en taktik nu.. Har så mycket gamla foton liggandes som inte inspirerar men som jag vill berätta någon historia kring. Så det är en del snabbscrappande som gäller nu, och så koncentrerar jag mig på de kort jag vill scrappa Egentligen istället. Det är bättre tycker jag, passar mig mer. Skulle inte fixa att ha ett annat album, ett vanligt sådant, för de bilderna, jag måste ha kronologisk ordning annars får kontrollfreaks-Malin ett utbrott :)

Denna layout är i alla fall inspirerad av en layout av AnnaB (se länkarna till höger) och av ett blogginlägg på Scrappiz av Malena. Jag hade helt glömt av min dymoapparat, nu älskar jag den igen!


image193

Nu ska jag sätta mig och läsa min braiga gravidbok - Från A till Bebis och klappa magen lite innan jag sätter igång med städning och scrapping!

Kommentarer:
Postat av: AnnaB

Så superkul att kunna inspirera. :) Jag gillar din layout massor och jag tycker också om min dymo. Men det är som med de flesta pryttlar att jag använder den jätteflitigt periodvis och glömmer den helt/tröttnar under andra perioder.
Badrumstankarna låter härliga. Jag är usel på inredning. Har ett måla om sovrummet-projekt på G men det går väääldigt långsamt framåt. Mest för att jag inte alls vet hur jag vill ha det, men också för att jag aldrig målat eller tapetserat förut. Men till sist hoppas jag att något blir gjort här hemma i alla fall... =)

Postat av: Anna

Bdrummet låter görmysigt! Kan du inte hitta någon bild på ett ungefär hur du vill ha det? Eller göra någon maindmap med foton som stämmer överens med hur du vill ha det?
Sommarkramen Anna

2007-07-01 @ 19:14:27
URL: http://annastenman.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits