Livet tar konstiga vändningar...


Jag har gråtit, våndats, och mått dåligt över allt som hände med mitt drömjobb. Men det löste sig ändå förhållandevis bra. Jobbar nu som kriminalvårdare på häktet i Norrköping. Det är en speciell arbetsplats, det är en helt ny värld som man kastas in i, och det är otroligt mycket att lära sig, gällande säkerhet och annat. Men jag har ett jobb! och den där stressbubblan jag hade i magen när jag jobbade som telefonförsäljare är som bortblåst. Jag mår mycket bättre i mig själv och det känns underbart! Sedan har jag lite ont i magen när jag går till jobbet ändå, för jag är rädd att göra fel. Det är så mycket det handlar om. Men jag har bara jobbat där tre dagar, så jag antar att allt ger sig med tiden!  I alla denna förvirring som skett har jag svårt att känna om jag ska vara glad, ledsen, förvirrad??

Det blev inte riktigt som jag ville, men det blev det näst bästa.
Och som min kloka mamma sa så nådde jag ju ändå målet - att komma ifrån manpower.

Jag har en riktig scrapblock också, inte mycket blir det pysslat. TRor det har att göra med att det händer så mycket annat konstigt i mitt liv. En layout har jag att visa upp dock, men det ser ut som att bakgrundspappret är lila av någon underlig anledning. Det är egentligen vitt..!  Denna layout är liftad av en layout som visades upp på swescrapbooks blogg.



ebbabubbla

Kommentarer:
Postat av: theValkyria

Men jisses så skönt att du ändå - som din mamma sa - nådde målet att komma ifrån Manpower. Vet precis vad den lättnaden innebär. Lycka till på nya jobbet. Det kommer säkert att gå jättebra och leda till nya, spännande jobb i framtiden. KRAM!

2006-11-04 @ 00:52:47
Postat av: Mysmasken

Trist att du inte fick det andra, men himla skönt att de tog emot dig på häktet!
Hoppas det blir bra där.
Kram

Postat av: Zarah

Vad skönt med ett alldeles eget jobb, ändå! :)
Kanonfin LO med.

2006-11-04 @ 08:37:46
URL: http://zarischka.blogspot.com
Postat av: Sara

Skönt att höra att det löser sej för dej, Malin! Jättesöt LO!

2006-11-04 @ 13:08:00
URL: http://sarasscrap.blogg.se
Postat av: Anna

Vad skönt att du slapp i från ditt andra så energikrävande jobba, alltså din inre energi. Trist med det andra jobbet som du så gärna ville ha, men nu har du ett väldigt intressant jobb om inte annat.

Jättefin layout! Tror också att din scraplust har med att göra att du inte har mått så bra.

Kramen Anna

2006-11-05 @ 18:55:07
URL: http://annastenman.blogg.se/
Postat av: Lilo

Det var jättekul att få träffa dig på riktigt i söndags! =) Och kul och spännande att få höra om ditt nya jobb... Jättefin LO också!

2006-11-08 @ 11:14:07
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Anna B

Hej vännen! Vad skönt att det löst sig så bra för dig trots allt! Jag skrev ett långt mail till dig idag men när jag tryckte på send verkade det bli nåt fel så jag vet inte om du fick det...Nu ska jag scrappa för första gången på evigheter! Kram

2006-11-08 @ 19:56:09
Postat av: Annika

Livet tar en del krumbukter ibland :) Skönt att det ordnade sig med jobb. Och avsett vad som händer är det ju en erfarenhet rikare och jag gissar att du redan känner dig mer varm i kläderna.

2006-11-12 @ 22:59:14
URL: http://blombergarna.se/wordpress
Postat av: Elle Andersson

Vilken underbar sida!

2006-11-13 @ 18:38:16
URL: http://elles.wordpress.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits