Vilken inspiratör!



Nyföretagarcentrum i Finspång hade idag starta-eget-dag och Therese Albrechtson var där och pratade. Hon är 24 år och har drivit 4 företag, en "superentreprenör", som verkligen kunde inspirera! Våga-vårda-vinn var hennes slagord och hon lyckades verkligen få mig att känna hur viktigt det är att göra det man vill göra, liksom att tänka positivt och se möjligheter hela tiden (vilket jag inte alltid är så bra på..)

För mig landade tankarna mycket i att vara i nuet, göra det jag VILL och inte hur andra tycker att jag ska göra/vara. Jag har, inspirerat av en tidning jag nyligen läste, kommit fram till att:

Jag vill inte passa in,
jag vill passa på

Men kontentan är ändå att om ni har chansen att se Therese Albrechtson någon gång så gör det, eller läs hennes bok.






Kommentarer:
Postat av: Lisa

Härligt att Du blev så inspirerad! Mycket bra att bli påmind om dessa viktiga saker... som egentligen borde vara självklara för oss... att leva här och nu, göra det jag själv känner för och göra det med glädje!

Många Kramar Lisa!

Postat av: Mahlin

men shit vad kul.. vart då? ligger det på hemnet? Cool.. mitt kit kom i måndags tror ja! Skickades 26 april..

2010-05-07 @ 19:06:19
URL: http://mahlin.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits