Sista dagen som föräldraledig..

Imorgon börjar Freja inskolning hos dagmamma. Jag har en ångestklump i magen, av många anledningar.

* vår lilla tjeja ska börja hos dagmamma och inte vara hos mig längre på dagarna. Det kommer bli så konstigt. Kommer det gå bra? Kommer hon att trivas? Kommer hon få det bra? Jag är full av frågor och oro.. Tänk om något händer när hon är hos dagmamman, tänk om hon sovvägrar, tänk om...

* Kommer jag få igång a-kassan i tid, eller blir det riktigt riktigt knapert nästa månad..? Måste kolla upp min inkomstuppgift på a-kassan också, den känns så .. fel. Men jag vet inte. Måste kolla det imorgon. Och så ska jag till arbetsförmedlingen och skriva in mig och skicka in diverse blanketter med mera med mera..

* Kommer jag få ett jobb inom en rimlig framtid?

En stor ångestklump. Riktigt stor. Sådan oro så det är inte klokt..



Kommentarer:
Postat av: Elin [Asksvart]

Förstår din oro. Många är oroliga när de ska lämna bort sina barn... Men prata med Dagmamman hon kommer säkert svara på dina frågor =) och lugna dig.

Själv börjar jag på nu förskola i morron nervöst

Lycka till med allt annat.

Postat av: Linda

Det kommer säkert att gå bra! Klart du är orolig, du har haft "kontroll" över henne och fått ta hand om henne på ditt sätt sedan hon föddes, nu ska någon annan hjälpa till, men det kommer nog kännas bra för dig, så du kan fokusera på att söka jobb och hitta något som passar dig :D Lycka till och vi ses imorrn!

2009-01-06 @ 16:17:58
URL: http://joona.se
Postat av: Sofia

Klart du oroar dig, det är vår uppgift som mammor att oroa oss ;-) Det kommer att gå jättebra ska du se, det är en process allt det där på listan.

Kram på dig

2009-01-06 @ 21:15:19
URL: http://edomopedosmorsa.blogg.se/
Postat av: Sara

Förstår att du oroar dig! Men det blir säkert jättebra med dagmamman, och det mesta brukar helt enkelt bara lösa sig... STOR KRAM!

2009-01-06 @ 21:47:10
URL: http://www.lillasara.se
Postat av: Jenny

Det ordnar sig och allt kommer gå jättebra. Jag höll på att börja lipa när min äldsta började dagis, ville inte se hennes hylla där och hennes handduk och allt de fixat. Men hon stortrivdes och personalen var toppen så allt gick hur fint som helst! Jobb får du också till slut, hoppas på mer förr än senare om man ska använda det uttrycket.

2009-01-06 @ 23:42:00
URL: http://nennyland.blogspot.com
Postat av: Anna

Det kommer gå fint, fint på inskolningen ska du se. Kanske kan vara lite kinkigt i början, för det är ju nytt för henne med. Nya rutiner som ska läras och lära känna de andra barnen.

Jobb är jag bombis på att du kommer få snart.



Ska du på Linköpingsträffen? Har satt upp mig på reservlistan så får jag hoppas på något avhopp.



Vinterkramen Anna

2009-01-08 @ 14:53:38
URL: http://annastenman.blogg.se/
Postat av: Petra Karlstrand

Halloj Malin! Hur har det gått för Freja????? Bra hoppas jag!

Kommer det nå´n liten uppdatering snart?

Kram Petra

2009-01-10 @ 14:57:22
URL: http://trolletspyssel.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits