Födelsedagsfirande!

Förra fredagen, den 21 november för att vara noggrann, så fyllde jag 30 år!
Det skulle givetvis firas med buller och brak och på lördagen skulle det firas ordentligt, både jag och Frejas 1-årsdag skulle firas av släkt och vänner.
Fredagen blev dock förhållandevis lugn, men jag fick världens finaste present av Christian! Ett objektiv 70-300 mm till min kamera, precis som jag önskat mig!
På posten fick jag ett gäng med paket denna dag och jag fick även öppna alla paket ur födelsedagsswappen jag var med i! Jättekul var det!
Fick många grattis-sms, telefonsamtal och även kort på Posten, bland annat ett helt underbart inspirerande och fint kort från Johanna/Silwerstar! TACK vännen, både för kortet och för att du tänkte på mig!

På födelsedagsmorgonen, efter presentöppning, gick jag till frisören, dagen till ära. Det är inte alltid det lättaste att komma iväg på, men eftersom Christian tagit ledigt denna dag så passade jag på. Det var underbart att sitta och bara bli omhändertagen! Nöjd blev jag med håret också, men tyvärr finns det nog inga speciellt bra bilder på mig framför kameran.. eller, det är om mamma tog något i helgen kanske, annars befinner jag mig mest bakom kameran, på gott och ont.

Fredag kväll åkte hela lilla familjen till Ekenäs slott på julmässa. Superhärligt och sån julstämning så man får ont i magen av det nästan. Skönt också att det inte var så väldigt mycket folk som det var förra året vi var där, men då var vi nog en lördag tror jag.

Lördagsmorgonen började med släktkalas och superfina presenter! Jag fick en sådan där handdammsugare  som man kan ha stående framme från mina föräldrar, ett läckert rött kakfat från min syster med familj (vilket jag har önskat mig), ett kamerastativ!, presentkort på Lindex och en symaskin!
Vilka galna och underbara presenter!

Freja som också firades fick bland annat en ny matstol (vilket verkligen behövdes!) en traktor och en docka, pengar mm..

Dagen blev jättebra, vi var i en samlingslokal på Christians jobb som ser ut som en kajuta. Helt underbar utsikt, som går att skymta på några av bilderna nedan. Vi åt god mat, pratade och umgicks!

 
Pappa ser fundersam ut?


Mamma ser glad ut!


Svea gillade saften.. (bilden taget med mitt fiiina nya objektiv!)

medan vi andra njöt av maten ;)


Fina blommor fick jag av min mamma och pappa:



Freja i födelsedagskläder och i sin nya fina stol!



En glad och go tjej som gillade att ha kalas!


Kusin Ebba i full fart!



Minsta kusinen Hugo var också på besök!



Att leka ihop är kul!



Söta Svea


Den goda tårtan som svärmor gjort:



Det var dagen det! Kvällen får jag berätta om imorgon eller nåt, nu måste jag försöka hjälpa Christian som söver Freja.. hon sovvägrar ikväll, klockan är snart 22.. vet inte när hon somnade så här sent sist!

Kommentarer:
Postat av: FruGrip

Vilka härliga bilder! Stort grattis i efterskott jag är allt här och kikar rätt ofta. Fina presenter du fick. Lustigt min syster fyllde 30 i mars i år och även hon fick en symaskin. FNISS.

Kram Cissi

Postat av: Silwerstar

Härliga bilder!! <3

2008-11-28 @ 16:18:49
URL: http://silwerstar.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits