En hektisk vecka

Klockan närmar sig midnatt och jag borde gå och lägga mig. Resten av familjen sover redan och det är väldigt sällan det är jag som är uppe längst. Men det kändes så skönt, att bara få en liten stund, alldeles alldeles ensam. Bara jag, lampan, ljuset på bordet och en kopp thé. Så det fick bli så.

Huvudet är full av förberedelser för nästa helg för då fyller jag 30. Släkten kommer hit och firar mig, och Frejas födelsedag eftersom hon fyller helgen efter. Det är mycket som ska fixas med, men jag har en lista, listgalen som jag är, så sak efter annan checkar jag av.
Ikväll har jag bakat klart kladdkakorna till kvällen, för på kvällen blir det lite fest här. Mamma och pappa ska vara barnvakter och ha Freja på hotell över natten.

Ikväll har jag faktiskt scrappat! Det var länge sedan sist. har varit annat som kommit ivägen hela tiden, och det kommer komma ivägen saker hela nästa vecka så det var skönt att få scrappa lite. Får visa LO:n här framöver, nu är en minneskortläsare på väg hem till mig i alla fall som jag kan använda i brist på kamerasladd... (mutter och morr)..

Nej nu ska jag sluta filosofera, ta fram en bok, och läsa en stund. Sedan är det dags att sova!


Kommentarer:
Postat av: Marina

jag känner Sofia, men inte Anna. Alltid kul med besök i bloggen, min är relativt nystartad så har inte gjort så mycket med den ännu.... Men skönt att skriva av sig lite ibland.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits