Underliga grannar, viktminskning, radhus..

Igår var jag och tränade på Xtravaganza och så hade vi gruppträff. De där gruppträffarna inspirerar verkligen mig, det är bra att se de andra i gruppen lyckas och höra deras grubblerier. Dock har vi en grupp där vissa är mer pratglada än andra, vissa så mycket att de inte går att få tyst på.. men men. Det var härligt att träna också, körde vibrationsträning och sedan 20 min på crosstrainer. Det är härligt för onsdagskvällarna har blivit min kväll i veckan, där jag verkligen kan koppla bort allt och bara vara. När Christian kommer från jobbet äter vi middag och sedan åker jag som sagt och tränar och går på grupp.

Igår fick jag dessutom väga mig trots att det bara har gått 3 veckor sedan sist. Nästan 2 kilo på 3 veckor, det är inte fy skam. 6 kilo totalt på två månader. Det känns bra! Nu är det bara att hålla i! Sedan vill man väl alltid att det ska gå snabbare, det är ju så. Men jag ska vara nöjd, för det går neråt.

***
Till något helt annat. Vi bor i en bostadsrättslägenhet. Det finns 4 olika uppgångar med x lägenheter i varje. Längst ner i vår uppgång finns tvättmaskin och allt det där. När jag var nere och tvättade, kl var väl kanske 16 en lördag så kommer det ner en tjej som också ska tvätta (vi har en tvättmaskin som man får använda när den är ledig). Jag höll på att hänga tvätt och hon stoppar in i maskinen. Så kommer hennes kille ner, klädd i morgonrock. Jag tycker det är lite småunderligt, men alla har väl rätt att gå i morgonrock kanske. Men ner i tvättstugan? jag vet inte.. Dessutom bor de två uppgångar bort. Idag när jag var på väg ut på promenad med Milton och Freja så mötte jag tjejen i det paret, iklädd morgonrock, på väg ner i tvättstugan. Klockan är då 10.30 en torsdagsförmiddag.

Därför undrar jag: Det bekommer mig inte så, men är det inte lite konstigt att gå klädd i morgonrock ner i tvättstugan? Eller tycker ni andra att det är okej? Det kanske bara är för att jag inte är någon morgonrocksmänniska som jag tycker det är underligt? För visst går jag ner i tvättstugan i mysbyxor och t-shirt. Det kanske egentligen är samma sak?

***

Vi ska kolla på radhus igen! Hoppas det blir något den här gången, det verkar lovande. 110 kvm är helt perfekt storlek för oss också. Yejj!


Kommentarer:
Postat av: isingen

Till tvättstugan är det mysbyxor och tröja som gäller tycker jag precis som dig. Morgonrock får man ha hemma! Hamnade i din blogg via sommarens bloggparty så ska nu kolla in just DIN utmaning.

Trevlig midsommar

2008-06-19 @ 23:18:01
Postat av: Mia

Ja du, det här med morgonrock är lite underligt i min värld också. Här i huset har vi ett par som brukar hänga i grovsoprummet iklädda morgonrock - det känns också lite underligt tycker jag. Men samtidigt är det väl härligt att man kan vara så lugn i sig själv att man liksom skiter i att folk reagerar och bara hänga där man vill, i det man vill och vara glad ändå. Men jag reagerade med att reflexmässigt nästan slänga igen dörren första gången jag mötte dem. Men deras okonstlade sätt fick mig att gilla läget! :-)

Vad roligt att höra att det går bra med viktminskningen! Kör på tjejen! Du är bra!



Och glad midsommar på er!

2008-06-20 @ 09:32:59
Postat av: Sara

Grattis till viktminskningen! Vi håller ungefär samma takt då! =OD Håller tummarna för huset.

Postat av: Petra

Halloj Malin! Hoppas helgen varit bra! Vad gäller morgonrock offentligt - NEJ TACK! Här på landet där jag bor stod vår granne en dag och puttade golfbollar på gräsmattan i morgonrock hi hi hi. En del andra hämtar tidningen i nattsärken men ja ja vi bor ju på vischan. Gillar dina foton du får till så fint - blir avis. Kram Petra

2008-06-21 @ 22:31:03
URL: http://trolletspyssel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag skulle INTE kunna tänka mig att gå klädd i morgonrock till tvättstugan. Samtidigt blir jag nyfiken och undrar varför. Ska de ta sig ett nyp där nere eller??????

Hoppas ni alla och Freja mår bra.

Kram Cissi

2008-06-21 @ 23:20:28
Postat av: Anna

Hmm det finns konstigt/öppna folk överallt. Morgonrocken följer max med till brevlådan för att hämta tidning i detta huset.



Grattis till din viktminskning kämpa vidare nu vännen.



Sommarkramen Anna

2008-06-23 @ 22:16:53
URL: http://annastenman.blogg.se/
Postat av: Yzer

Morgonrock i tvättstugan känns lite white trash tycker jag. ;)

2008-07-22 @ 17:09:20

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits