Photoshop!

Går just nu Mikaelas photoshopkurs på nätet. Riktigt riktigt roligt! (och ännu en datorhobby..) Tycker det känns bra ändå, för eftersom jag gillar att fota och scrappa, så känns det här som en naturlig utveckling. Tror inte jag kommer bli någon som använder Photoshop jämt och ständigt men att kunna ljusa upp och fixa lite med bilderna är ju kul.
De bilder vi tog på Frejas dop blev ganska mörka och trista, som det brukar bli i en kyrka. Men med fix och trix så blev det bra mycket bättre:

Före:



Efter fix med skärpa, ljus, färger.. så blev den ändå rätt hyfsad:



Och så kan man leka loss lite med.. bara på kul sådär:

Före:


Efter 1:



Efter 2:



Helgen har varit helt underbar! Vädret är ju bara helt fantastiskt!
I fredags var mamma här och vi åt lunch på stan och bara myste loss massor. Åt jordgubbar på innergården och shoppade på stan och hade en underbar dag! Önskar så att jag bodde närmre mamma!

Idag lördag var jag först på Pysselpassions 1-årsjubileum i den butiken de är i nu. Freja var med och charmade alla som vanligt. En rolig dag då jag träffade många scrapbekanta! När jag var klar där (hjälpte till en del under dagen) så träffade jag upp Christian och vi gick och fikade i Gubbens trädgård, ett fik som är i en gammal trädgård. Det är så mysigt och lummigt där. Sedan tog vi en promenad hem och lagade mat - helgrillad fläskfilé och grönsaksröra.. MUMS!

Njut nu av vädret alla kära vänner!

Kommentarer:
Postat av: Petra Karlstrand

Halloj Malin! Kul att träffa dig på PP och få gosa med lilla söta Freja!!!!! Den där kursen du går verkar kanon, skulle jag oxå behöva men tror inte jag skulle fatta hur man gör......

Kram Petra


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits