Freja somnade själv!!!

Åh jag är en så stolt mamma!
Som ni som brukar läsa min blogg och som känner mig vet, så har Freja varit svårsövd sedan hon föddes. Sina tre första månader vägrade hon sova i princip alls. På sistone har hon sovit väldigt väldigt bra (hela nätterna till och med) men har ändå varit ganska svårsövd.

Innan brukar jag eller Christian alltid få ligga bredvid henne coh lägga henne till rätta med napp och alltihop och då har hon föredragit att ligga på sidan. Men igår vägrade hon att ligga på sidan och bara skulle inte läggas till rätta. Så jag kände att det nog var dags att testa och få henne att somna själv..

Ikväll gjorde jag som jag brukade, bytte till pyjamas, gav henne kvällsmaten, sa godnatt och la henne sedan i spjälsängen med snuttefilten och nappen. Satte mig bredvid sängen, vid mitt skrivbord och lät henne böka omkring på valfritt sätt, gav henne nappen om hon tappade/inte hittade den osv.. Hon bökade omkring, vände och vred lite på sig och sedan bara pang bom så somnade hon!!

Det är ju bara helt sanslöst! Som vi har tragglat med detta med att komma till ro och somna och så går det helt plötsligt bra! Nu vet jag ju inte om det kommer gå så här bra imorgon eller i övermorgon, men just ikväll gick det bra och det känns så otroligt härligt!



................




Men man kan ju börja undra om det ens är någon som läser denna blogg längre, det är ju INGEn som lämnar kommentarer .. hmf ;)

Kommentarer:
Postat av: Tina

Hej du Malin!

Jag hittade ju dig av en slump för ganska länge sedan nu, men jag följer dig och kikar in några gånger i veckan. Det är himla kul, så nu ligger du som en favvo =) Hoppas att ni har det bra hela familjen, och jag säger som Christian, passa på att ta det lugnt, njut av solen och uppskatta här & nu. För tro mig, tiden flyger iväg...;) Tina. J.

2008-06-04 @ 22:35:33
Postat av: FruGrip

Skönt att hon sover själv. Linus slocknar själv ibland när man minst anar men han är ju inte så gammal som Freja än. Verkar som Frejas feber gick över????

Kram Cissi


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits