Jaha, har jag fingrar?

.. det upptäckte Freja igår, eller i alla fall hur utmärkta de är att suga på när man har tappat sin älskade napp!
Förut har hon sugit på handen om hon varit riktigt hungrig och jag inte varit tillräckligt snabb, men igår sög hon på fingrarna. Och mamma Malin tog blixtsnabbt fram kameran, förstås!

image390image391

Söt eller vad?
Igår blev Freja 8 veckor gammal och vi var på BVC för kontroll och läkarbesök. Hon väger nu 4300 gram och är 53 cm lång, så hon växer som hon ska och läkaren hade inget att anmärka på. Känns skönt.

Känns även som att jag mer och mer kommit in i mammarollen. I mångt och mycket är det underbart, som i morse när Freja svarade mitt leende med ett leende och när hon mös som sjutton när jag hade henne ute i bärselen och var ute med hunden. Känner dock att jag behöver vara lite mer social och komma iväg på mammaträffar och öppna förskolan och sånt, men det kommer det också. I helgen kommer min barndomskompis Silka hit och nästa helg ska jag på scrapträff, så det händer ju en del i alla fall!

har fortfarande inte fotat den högen med layouter som ligger färdiga och väntar, men lugn.. det kommer :)


Kommentarer:
Postat av: Anna

Åhh vad hon njuter av fingrarna!

Vinterkramen Anna

Postat av: FruGrip

Supersöt! Fingrar är ju goda ju :-) Tycker Linus emellanåt med....*Ler*
Kram Cissi

2008-01-24 @ 19:15:02
URL: http://www.gripdesign.blogg.se
Postat av: Malin

Tveka inte att hänga med i norrköpingstråden med de andra mammorna. Själv jobbar jag ju nu för tiden annars skulle jag mer än gärna hänga med till öppna förskolor och fikaträffar. Jag kan verkligen rekommendera Hemgården... eller så heter det väl inte nuförtiden... hmmm saltängens familjecentral eller nåt sånt kanske? Personalen där är helt underbar. Även om Freja är lite liten fortfarande så är det ju kul för mammorna att få umgås lite :-).

2008-01-25 @ 18:10:13
URL: http://minimallasblog.blogspot.com
Postat av: Malin

Familjecentralen Strömmen heter det visst, på Saltängsgatan.

2008-01-25 @ 18:11:27
URL: http://minimallasblog.blogspot.com
Postat av: Elle Andersson

Så roligt att läsa om dig, även fast vi inte hinner ses så mycket just nu.
Jag är så glad att du fått din familj!
Ska bli så kul att ses till helgen.
Massor med kramar till alla!

2008-01-29 @ 09:08:06
URL: http://minelle.wordpress.com/
Postat av: Oveinga

Interesting site. Worth the visit!

2009-06-02 @ 11:59:19
URL: http://oveinga.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits