Hemma igen..

Förra veckan var jag onsdag - måndag hos mina föräldrar i Kalmar. Det var jätteskönt att få lite avlastning, dels fick jag ju hjälp med Freja men framför allt att slippa hushållsarbete, härligt! Lämnade även Freja hemma med mamma och pappa och var på bio med Silka på fredagskvällen, såg Sweeny Todd med Johnny Depp. En underlig men bra film.

Har haft en jättebra vecka hos mamma och pappa, önskar bara att vi bodde närmre varandra. De är mina bästa vänner och föräldrar och jag känner verkligen en så otrolig kärlek till dem. Det känns som att kärleken till dem växer i samma takt som kärleken till Freja. Tack mamma och pappa för att ni är ni!

Onsdag till fredag under den veckan jag var där, var även Ebba där. Vi var och red mammas häst en dag och eftersom Freja sov så gott i vagnen så passade jag också på att rida. Kul!

Här är två fina bilder på Ebba:
image413image414

Freja har allt haft det väldigt bra hos sin mormor och morfar och har skrattat mycket och blivit kramad och pussad och busad med:
Här är Freja nybadad i mormors famn:
image415

Och här i mormors knä i nya pyjamasen som hon fått av morfar:

image417

Freja har världens sötaste dubbelhaka!

Jag önskar att jag bodde i hus.. Freja sover SÅ bra i vagnen och har sovit så bra under veckan hos mamma och pappa. Nu sover hon en del ute på balkongen och det fungerar skapligt bra, men hon har så svårt att komma till ro och verkligen somna till!
Idag var jag på Öppna förskolan ihop med ett antal andra mammor. Deras barn får nappen och snuttefilt och blir klappade lite på ryggen och så somnar de? Hallå, det skulle aldrig hända med Freja! Hon ska ha uppmärksamhet hela tiden, och det ska hända saker hela tiden och så har hon så svårt att komma till ro och somna!  Det känns om att Freja är mycket mindre nöjd än andra barn. och mycket kortare stunder.. Men efter lite tips från mammorna i gruppen så lyckades Freja somna riktigt smidigt ikväll. Får se hur det går fortsättningsvis. Huvudsaken är att kvällsnattningen fungerar bra, de andra två gångerna hon sover på dagen så fungerar det ju att gå ut med vagnen för att successivt få ordning på det också.  

Här är några söta söta bilder på Freja från idag:

image418image419

image420image421image422

Kommentarer:
Postat av: Linda Karlsson

Hon är verkligen bedårande lilla Freja! Vilka söta bilder du tagit :) Och vilken mysig pyjamas hon hade fått!! Stora tjejen nu ju...och hon är ju så lik dig Malin tycker jag. Men även lik Christian. Mys och ha det bra! Kramar

2008-02-21 @ 14:19:14
Postat av: Anna

Vilka underbara foton från lillsnuffsan och kusinen.

Ja det här med barnsömn är verkligen ett kapitel för sig. Felicia verkar rätt lik lilla Freja i sin sovning, men sen var hon rätt nöjd med att leka under babygymet, har ni något sådant? Om inte införskappa genast! :O) Puddingen där emot sov som en gud på balkongen timme ut och timme in, en riktig uteliggare året runt i ösregn såväl som snökaos.

Kul att du gillar utmaningen, kände att det var dags att börja gräva djupt i mappvagnen med mönstrat papper, det har gjort hål faktiskt. :O)

Postat av: Sissi

härliga bilder!

2008-02-24 @ 01:12:34
URL: http://scrapbox.blogg.se
Postat av: Petra

Härliga foton, Malin!! Hon är verkligen söt din lilla tjej. Och, jag kan bara trösta dig med att det där med sovandet blir bättre och bättre efter hand, även om det känns jättejobbigt medan det pågår. Och inte är det lika från barn till barn: jag har ju tre tjejer och alla har somnat/sovit precis helt annorlunda! En ville vaggas lite, en ville vaggas HUR MYCKET SOM HELST och den tredje gillade inte kroppskontakt och ville somna helt själv.

2008-02-24 @ 09:57:10
URL: http://petraunne.blogg.se
Postat av: SannaF

Mysiga foton!!! De blir härliga för dig att scrappa sedan! :)

2008-02-26 @ 19:06:07
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Linda

Ja, hon är ju bara för söt, det är ju redan konstaterat :) Ojoj! Vilken härlig unge du har! Och barn har säkert perioder då de har svårare att somna och är lite mindre nöjda. Ta hand om dig, och er! Skönt att ni haft det så bra hos era föräldrar!

2008-02-27 @ 11:27:24
URL: http://scrapjo.blogspot.com
Postat av: Maria

Hej! Känner inte dig och du känner inte mig. Hittade din blogg av en slump och blev så INSPIRERAD! Vad mycket fint du gjort!!! Jag ska oxå börja... Kommer återkomma till din sida fler gånger och kika runt. Man blir glad! TACK!

2008-02-28 @ 17:28:04
Postat av: Anna

Tack för kramen på Scrappiz! vad glad jag blir. :O) Såg det av en ren tillfällighet, är typ aldrig inne på Scrappiz nu för tiden.

Tack än en gång!

Hon är så söt lilla snuffsan!

Vårkramen Anna

2008-02-29 @ 18:38:40
URL: http://annastenman.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits