Lilljulafton hemma

Idag har vi firat jul hemma, eftersom vi inte orkade släpa med oss Frejas julklappar när vi ska iväg.
Vi beställde idag varsin jultallrik på Lindahls. Vi åker iväg imorgon och att ställa sig och göra julmiddag för att sedan bli tvungen att slänga en massa rester känns varken ekonomiskt eller roligt. Jultallriken var jättegod och alldeles lagom. Allt jag gillade fanns med - skinkan, köttbullar och hemmagjord rödbetssallad.

Jag och Christian hade bara köpt något symboliskt till varandra, vi ska istället renovera hallgolvet för pengarna. Jag fick en bok av Torbjörn Flygt som heter Himmel. Christian fick ett par hörlurar till datorn att ha när han spelar och en tröja.
Känslan av att öppna en helt ny härlig inbunden bok och bara bläddra i de första sidorna.. jag tycker det är underbart! Att veta att denna bok kommer ge mig något (förhoppningsvis), och att se alla ord.. mmm.. jag älskar böcker!

Freja fick av oss; badleksaker, kläder, en stor boll, en hund som hoppar och låter, ett verktygsset i plast (från pappa!) och så hade hon fått ett smyckesskrin från sin farfar och plastfarmor som de lämnat tidigare.

Imorgon bär det iväg till Figeholm, juldagen blir det Gamleby och annandagen blir det Kalmar.. så vi ses när vi flackat klart :)


GOD JUL allesammans!


Kommentarer:
Postat av: Henriettae

God Jul!!

2008-12-23 @ 20:36:34
Postat av: Sara

Hej och tack för hälsning och gratulationer i min blogg! Hoppas att ni har en riktigt härlig jul!!!



Vad stor Freja har blivit! Var verkligen jättelänge sen jag kikade in här, nu är hon ju stora tjejen! Fast lika söt som tidigare!!!



Massor av kramar och gott nytt år!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits