Yes yes yes!!!

Ett av mina viktminskningsmål är nådda!
Jag har en jeanskjol här hemma som när jag började min viktminskning inte överhuvudtaget var i närheten av att kunna knäppa. Det var säkert 6 cm avstånd mellan hällan och knappen.
För 2 veckor sedan kunde jag med visst motstånd knäppa den.
idag kan jag knäppa den utan bekymmer!


HOPPAR RUNT I GLÄDJEDANS!
Hurra vad jag är bra!! (vad är Jante??)

11,5 kilo mindre väger jag nu, totalt sett, sedan i maj när jag började på Xtravaganza.
Jippijaj!


Ikväll ska jag träffa Fia och Anna. vi ska sammanställa alla bidrag till Pysselpassions sommartävling. Spännande!

Och just det! en fråga till er bloggläsare.. har ni några bra boktips? (i pocketformat) Ska köpa mig ett par pocketböcker att ha med på resan till Turkiet. Vad rekommenderar du? Jag har i princip läst alla på topp 10, så de går bort :)


Kommentarer:
Postat av: Mia Nordangård

Hurra vad du är duktig!!! Kämpa på tjejen!



Här kommer ett helt gäng med boktips. Det här är böcker som jag läst och läst om - och som fått mig att tänka efter, känna och som lämnat mig med en härlig känsla efteråt.

Det går an av Carl Jonas Love Almqvist - en bok som skapade moralpanik när den kom ut och som fortfarande bär en hel del poänger.

Ett nytt land utanför mitt fönster av Teodor Kallifatides - en självbiografisk bok om hur det är att vara ny i ett främmande land med lättillgängliga filosofiska funderingar.

Illusionerna av Sofia von Knorring - en tragisk kärlekshistoria om förälskelsens illusioner.

Familien H av Fredrika Bremer - även detta en kärleksroman som rymmer så mycket mer. Här utfärdas dock en varning för gammaldags språk och det är kanske ingen semesterbok egentligen.



Och sist men inte minst; Blod och Död av Jens Ganman - samhällskritik och satir när den är som allra allra vassast. Ring mig när du läst den så avslöjar jag en hemlighet som kastar omkull allt du läst och trodde att du uppfattat!



Hoppas du hittar något som du tycker låter intressant. Alla dessa är väldigt eller ganska runna och lättlästa men ändå ingen kiosklitteratur.



Tjing!

2008-08-20 @ 21:45:03
Postat av: Mia Nordangård

Runna betyder förövrigt tunna på Mia-språket. ;-)

2008-08-20 @ 21:46:51
Postat av: Malin

Heja dig, vad du är bra! Grattis - det måste kännas superhärligt :D

Postat av: Petra

Grattis så jättemycket till din viktminskning!! Det är du väl värd!



Jag har något åt dig i min blogg.

2008-08-21 @ 10:24:06
URL: http://petraunne.blogg.se/
Postat av: Anna

Fy fabian vad du är bra!!!



Sommarkramen Anna

2008-08-21 @ 11:01:07
URL: http://annastenman.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej Malin!

Tack för igår.

Alltid lika trevligt att träffa er.



Du är så duktig med din viktminskning.

Bra Malin!



Kram kram

2008-08-21 @ 15:06:02
URL: http://www.robinnathalie.blogspot.com
Postat av: Linda

Heja heja heja!! Det går ju jättebra för dig, du är kanonduktig verkligen!! Ååå vad roligt att ni ska sammanställa bidragen idag, hoppas du hittar mycket fint där, det tror jag säkert :) Mina layouter ligger bland bidragen, och jag längtar tills vi får rösta och kolla på allt fint alla gjort :D

2008-08-22 @ 10:36:49
URL: http://joona.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits