Nya gravidbilder & så ett minialbum

I fredags var jag hemma hos Elle en stund innan jag skulle iväg på middag hos några gamla arbetskompisar. Tanken var att vi skulle fota varandra. Och OJ vad det gav mersmak! Vi måste verkligen komma iväg på en hel fotodag ihop, ojoj vad det skulle vara skoj!! Vi hann med en del under min stund hos Elle, vissa bilder blev knasiga, andra roliga, andra riktigt fina.

Här är några på mig:

image255

image271

Jag önskar att jag kunde lära mig göra en storyboard av de tre sista fotona, alltså att de sitter ihop och med en liten ram eller något runt om, och så en text under där det står "Gravid vecka 30" i snirklig stil eller nåt. Är det någon som kan instruera mig hur jag ska göra? Jag har Photoshop 6.0.. (Jag lyckades faktiskt med det, med instruktioner från Josephine på telefon! TACK för hjälpen! Photoshop är ju riktigt skoj!!! Annars har min Photoshopkunskap faktiskt utvecklats enormt bara den senaste veckan, jag har bara aldrig tagit tag i det tidigare. Att beskära och justera kort har jag ju gjort hela tiden, men att ändra i färger och sånt (utöver svartvitt) har jag aldrig brytt mig om att lära mig, och så har jag dessutom lärt mig att själv retuschera, så inga mer rop på hjälp som det nedan behövs. Tack för det Milo, min räddare i nöden!!

Och så har jag gjort ett minialbum. Shit vad kul det va! Det var alldeles för länge sedan.. Fick det som DT-uppdrag från Pysselpassion så då måste man ju komma på nåt bra. Press är bra, det gillar jag! (ibland). Själva minialbumet köps som ett enda 12x12-ark som är dubbelvikt. Hela albumet följer med och massa roliga dekorationer. Jag har bara lagt till foton, cardstock, text och några små dekorationer själv. Så smidigt och skoj!
Albumet handlar om min häst Sylvester som jag ägde under större delen av 90-talet. Har länge tänkt göra ett album om honom men aldrig riktigt kommit till. Men nu blev det alltså av. Här kommer ett gäng bilder på härligheten:

image259image260image261image262image263image264image265image266image267image268image269

Kommentarer:
Postat av: Elle Andersson

Jätte fint minialbum. Mycket härliga färger.

Postat av: Anna

Vilket fint album. Blev ju nästan lite lipig när jag läst om när du sålde honom.
Höstkramen Anna

2007-09-10 @ 20:09:27
URL: http://annastenman.blogg.se
Postat av: Anna

Glömde ju skriva att det var fina bilder på dig.
Själv har jag inte upptäckt PS tjusning än.
Höstkramen Anna

2007-09-10 @ 20:11:10
URL: http://annastenman.blogg.se
Postat av: Nexa (Jessica)

Ååååå så fina kort och vilket fint album...
Det var roligt att hitta någon mer än jag som scrappar om hästar, jag har själv ridit i 22 år o jobbat med hästar i ca 10 år, så det speglas i mina layouter eftersom jag inte har så mkt annat än djurkort på alla dessa hästar jag träffat, samt katter o hundar jag haft. Och så har ju sonen som blir tre i dec, tillkommit..
Jag scrappar digitalt, det är billigare så, och mindre skräpigt, men jag kan sakna att sitta och kolla på de där gamla korten, för de flesta hästbilderna jag har är ju inte digitala tyvärr..
Men nu fick jag lite lust att scrappa mera hästar igen.. kolla på min blogg på slideshowen vad jag gjort hittills, det är inte så mycket, men med tanke på att jag började för bara ett par veckor sen så är det en del, nästan 20 lo's :O)
Hur som helst, jag fastnade verkligen för det här albumet.. duktiga du!!
Kram Jessica, Katrineholm

2007-09-13 @ 22:21:46
Postat av: LenaS

Åh vilket fint album! Blev alldeles tårögd av att se och läsa det.....finns han fortfarande i livet?
Kramis/Lena S

2007-09-15 @ 08:15:42
URL: http://lenasochronjasscrapp.blogg.se/
Postat av: Marie

åh vilket fint minialbum du har gjort!

2007-09-15 @ 13:06:00
URL: http://www.mariesgalleri.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits