Lite nytt scrappat

Jag har scrappat! Härligt :)
En lugn lördag, fredagen hade vi besök av några vänner, vi käkade och pratade. Trevligt.

Här är två layouter i 6x12 till mitt barndomsalbum som jag gör just nu. Bilderna är inscannade diabilder från min mamma och pappa. Måste ta tag i att scanna in alla andra bilder också, när jag nu ska hinna det!

Dessa layouter scrappades när jag ELle och Fia var hos Fia och scrappade i torsdags. Vi hade så himla roligt! Dessutom hade vi en liten fotosafari innan vi började scrappa, men de bilderna får jag återkomma med. Eller några av dem vill säga - totalt tog vi 570 bilder ihop! Lite att gå igenom...

image276image278

Den översta layouten föreställer min mamma 1972, innan jag ens var påtänkt. Men tycker det är en så fin bild av min mamma så jag ville scrappa den!
På den andra layouten ser ni mig, två år gammal busa loss med min farfar på deras sommarställe. Bilderna betyder mycket eftersom min farfar inte längre finns i livet.

Idag har jag bara slappat som sagt, och gjort denna layout:
image279


Angående badrummet förresten.. På måndag får vi domen. Då kommer hantverkarna hit och kollar om det kommer gå att byta golvbrunnen. Att låta den kvar var inget alternativ tyvärr för då gäller inga försäkringar för vårt bygge.. Men jag har bestämt badkar i alla fall, vi ska ha sittbadkaret, men mura in det med vit mosaik! Det kommer nog bli bra :) Sedan att det kommer sticka ut någon centimeter utanför den nuvarande nischen, det struntar jag i!

Kommentarer:
Postat av: Yvonne

Jättefins LO:er!! Jag gillar verkligen hur du lyckats fånga upp färgerna ur fotona!

Postat av: Elin

Fina Layouter.
En liten fråga, hur gör du när du scannar in diabilder???

2007-09-17 @ 20:49:17
URL: http://www.blueeye.blogg.se
Postat av: Ejris

underbara layouter=)

2007-09-18 @ 18:02:34
URL: http://ejris.blogspot.com/
Postat av: Sigvemarita

Keep the good works comming.

2008-08-27 @ 14:57:16
URL: http://sigvemarita.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits