Havandeskapsförgiftning + värdering av lägenhet

.. Igår var jag på rutinkoll hos barnmorskan, men mina värden var tyvärr inte så bra. Konstigt att det kan vända så, har haft så bra värden hela graviditeten. Blodtrycket var ganska högt och jag hade äggvita i urinen, plus att jag ju på sistone samlat på mig väldigt mycket vätska. Så nu är jag beordrad vila, och om jag börjar må sämre i helgen så ska jag ringa förlossningen direkt. På måndag ska jag tillbaka på koll hos barnmorskan. Är blodtrycket högre då också så blir det förlossningen..

Det blir en Väldigt lugn helg med andra ord. Blir förmodligen biobesök ikväll för jag fick två biobiljetter i hejdå-present från jobbet och de måste ju utnyttjas nu! Imorgon ska vi på julmässa på Ekenäs slott, fick det i födelsedagspresent i förskott av Christian :) Lär ju inte bli så mycket tid att fira mig sedan. Men det blir som sagt en lugn mässa i min egen takt. Ska bli så härligt att bara gå dit och mysa ihop, fika ihop, titta ihop. Det är något vi verkligen gillar, sådana mässor.

Idag har vi haft värdering av vår lägenhet för vi har renoverat badrum, hall mm och ska lägga om våra lån. Det blev en bra värdering, vi har gjort en bra investering kan man väl lugnt säga! Blir ni nyfikna på hur jag bor? Okej då, ni kan väl få se då :) Har ändå fotat för jag ska göra ett minialbum om vår lägenhet - det är ju trots allt Christians och mitt första gemensamma boende och det boende som vår bebis kommer tillbringa sin första tid i!

Om ni undrar vart alla bebissaker är så är de faktiskt fortfarande i förrådet, om man bortser från BB-väskan som är packad..

Här är den nyrenoverade fina hallen!
image318

Och det nya fina badrummet:

image319image320

Här har vi köket:
image321image322image323image324

Sedan är det "Blå rummet", som är som ett halvrum som ligger mellan sovrum och vardagsrum och hall. Här har min sambo fått fria händer att inreda som han vill.
image325image326image327image328

Sovrummet..
image329image330image331image332image333

I vardagsrummet var det svårt med solen att ta bilder.. men här har ni en aning om hur det ser ut i alla fall.
Har köpt snygga matchande gardiner i svart med vita blommor på men de syns inte här.

image334image335

Så, så bor jag!

Hur bor du? Jag UTMANAR DIG som läser detta inlägg och som har en blogg, att lägga in bilder på hur JUST DU bor!  Skriv gärna en kommentar till mig om ni antar utmaningen så kan jag gå in och titta! Älskar att se hur andra inreder!

Kommentarer:
Postat av: Anna G

Så fint ni har det. Skönt att ni hann i ordning med hall och framförallt badrum innan bebis kommer.
Sköt om dig nu vännen och ta det lugnt för nu är snart bebis här inte klokt vad tiden gått fort!! Tänk att vi kommer ha bebisar som är årsbarn =) Din lill* kommer ju vara ca tre mån yngre än Hannes men den skillnaden märks ju bara första året då de utvecklas så mkt. Vi får följas åt med våra små.

kramelikram Anna

Postat av: rullfia / Fia

Den tapeten ni har i hallen har vi vi i grått i som fondtapet i vårt vardagsrum+ matplats. köket, matplatsen går ihop med vardagsrum. Jag bara älskar den tapeten.

Ta det nu lungt & sköt om dig tittar in här ofta

2007-11-16 @ 15:50:15
URL: http://rullfia.blogg.se
Postat av: silwerstar

Wow vad snyggt ni bor! :-D Jag vågar definitivt inte visa vår skruttlägenhet nu! *haha*

2007-11-16 @ 19:17:24
URL: http://silwerstar.blogspot.com
Postat av: uniquelyme/Gunilla

Vad fint ni har det Malin! Tack för titten. Har du idéer och länktips på scraprum och barnrum till en 5-åring så maila mig!

2007-11-16 @ 19:30:37
URL: http://www.uniquelyme.se
Postat av: monica / maldis

vilken hääääärlig lgh!
underbar blandning av nytt och gammalt!

2007-11-16 @ 19:41:21
URL: http://www.kortladan.se
Postat av: FruGrip

Jobbigt med havandeskapsförgiftning. Jag antar din utmaning men vill få bort alla kartonger först om det är ok.
Kram Cissi som även önskar en trevlig helg.

2007-11-16 @ 19:43:17
URL: http://www.gripdesign.se/index.php
Postat av: Bittan

wow va fint ni har det...riktigt läcker kök med retrokänsla...jag har bilder på våran köksrenovering i min blogg..å mitt pysselrum...kanske ska ta lite foton på resten av huset oxå då...

2007-11-16 @ 22:13:12
URL: http://www.pysselbittan.blogg.se
Postat av: Helena

Håller själv på att renovera sovrummet. När det är klart kkan jag kanske göra ett inlägg om hur jag bor. Lite försiktigt dock, eftersom jag bloggar under antaget namn...

2007-11-17 @ 11:31:14
Postat av: Emma

Vad fint ni har det!! Jag antar utmaningen, men eftersom vi inte bott här så länge har vi inte hunnit färdigt riktigt än, så jag väntar lite med att ta och ladda upp bilderna i bloggen :o) Tycker också att det är jätteroligt att se hur andra bor!!

2007-11-17 @ 15:38:07
URL: http://pysslare.blogspot.com
Postat av: Linda Karlsson

Nog för att du alltid haft smak för det där med inredning Malin, men måste ju ändå klämma in att ni bor kanonfint nu! Badrummet blev jättefint och hallen likaså. Gillar verkligen ert kök, speciellt teglet *avis*
Får komma över på en fika sen när bebisen kommit och ni hunnit landa lite i er nya tillvaro! Hoppas allt går bra med det sista på graviditeten och du slipper bli igångsatt!
Kramar Linda

2007-11-17 @ 16:12:26
Postat av: Anna

Skitsnyggt ni har det. Tapetne i hallen var superdnygg, lite American Crafts över den.

Har ju visat vår utsida på huset väldigt mycket så det får räcka med det. :O)

Vinterkramen Anna

2007-11-17 @ 18:12:20
URL: http://annastenman.blogg.se
Postat av: jenny

I stort sett hela min blogg handlar om den kreativa delen av mig, förutom scrap då så är det renovering och inredning som den fokuserar på just nu. Dock måste man registrera sig för att läsa inläggen.
ha en bra dag
/jenny

2007-11-19 @ 20:35:08
URL: http://www.tingeling.be
Postat av: Ellinor

Åh! Så fint ni har det! *gillar* Era köksmöbler var verkligen läckra!

2007-11-20 @ 12:49:24
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com
Postat av: Vetleamy

Very interesting site, beautiful design, keep up the good work.

2010-02-19 @ 09:51:31
URL: http://vetleamy.3steps.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits