Boa-hysteri ...

.. jag hade någonstans sett fram emot ett par veckors vila när jag slutat jobba och bara skulle vänta på bebis, fixa det sista hemma och kanske till och med scrappa en del? Läsa om amning, förlossning och första tiden med barnet.. Njuta av att bara vara, läsa böcker, ta det lugnt..

Jojovisst.. här råder total kaos. Slippapper, blandat med slipdamm. Tapetrester blandat med tejp och kanske en hög med lim. Eller nåt.
Badrummet är inte klart. Handdukstork och duschhörna saknas, duschhörnan installeras på torsdag.
Hallen renoveras nu. Golvet kommer dock inte hinnas med nu, men snart är tapeterna uppe. Det blir dösnyggt, men tog bra mycket längre tid än någon av oss kunnat ana, för det ena ledde till det andra.. Helt plötsligt bestod det lilla projektet tapetsera även av slipning av alla dörrkarmar och trösklar, byte av golv.. och så skulle vi sätta renoveringstapet för att slippa bredspackla den fula vävtapeten, men när vi väl satte i gång så fick vi spacka vissa bitar ändå för den gamla tapeten bara lossnade i stora flak..

Vi har rensat i skåp, lådor och garderober. 10 papperspåsar med grejer går till Christians mammas loppis.
Det enda som egentligen är kvar att rensa i är mina kläder och det får vänta tills efter förlossning och några månader till, när jag vet vad som ska sparas, säljas, slängas. En ny garderob med massa härliga kläder ska inhandlas, det kan jag lova!

Men även att den där vilan uteblev så mår jag väldigt bra ändå. Det känns som att vi uppnått mer harmoni här hemma och vi har väldigt kul ihop när vi håller på att greja.
På fredag ska vi värdera lägenheten och sedan lägga om våra lån eftersom lägenheten gått upp mycket i värde.
Sedan ska några av möblerna ner i förrådet för det blir för trångt här hemma, och så ska alla barnsaker upp.

Sedan, kanske, jag får vila.
Om inte bebis redan bestämt sig för att komma då? :) Det återstår att se.

Återkommer med bilder på lägenheten så småningom, kan ju vara bra att passa på när det ska vara välstädat och fint!

Kommentarer:
Postat av: Lisbet

Du går i "väntans tider".

Måndagkväll, jag söker efter inspiration. Fattar inte att jag är så trött just ikväll. Men ska sedan se fotbollsgalan ? roligt med artister. Först tar jag en blogrunda.

Ha det gott

Postat av: Grethe/Babalon (Scrappiz och FL)

Haha, så där har vi också haft det. Fullt upp med köksrenovering och saker utspridda i hela lägenheten och ingen sinnesfrid alls!!! Nu (beräknad förlossning igår) har det dock börjat ordna till sig. Köket går att använda och vi har organiserat upp lite grand bland alla våra saker även om det fortfarande inte är helt som jag skulle önska.

Hoppas att ni känner er någolunda färdiga när Bebis bestämmer sig för att komma ut!!!

Lycka till med allt!

2007-11-12 @ 21:52:33
Postat av: Karin

Halkar in från FL. Trevlig blogg du har! Hoppas du hinner boa färdigt, själv byggde jag ett kök tillsammans med min då 20 månader gamla son när jag var höggravid med dottern. Och samma dag hon förlöstes med kejsarsnitt så kom hantverkarna och började bygga till vårt hus. Men det är ju skoj när det händer saker också ;-)

2007-11-12 @ 22:08:54
URL: http://karinlindell.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits