Ännu en uppdatering & förklaring..

Jag tänkte att jag skulle berätta för er varför jag inte varit så synlig med scrappande och annat under det här året. Jag har inte uppdaterat speciellt flitigt här i bloggen heller. Känner att mina stamgäster behöver en förklaring J

 

Det har varit ett förskräckligt år. Under de fyra månader som har gått har jag varit på två begravningar, fått missfall, bytt jobb i onödan och så har en av mina allra käraste släktingar fått ett dystert cancerbesked. Hunden har mått dåligt och har opererats. Mitt sinne och mina känslor har inte hunnit med. Mina relationer med nära och kära har blivit lidande och kanske till viss del mitt förhållande också, för det är slitit när det är så här mycket som händer. Men man undrar ju när det ska vända? Hittills har det varit en olycka per månad det här året, vet inte hur mitt liv kommer se ut om det fortsätter så!? Men det kanske å andra sidan inte är så underligt att man känner sig en smula oinspirerad och mest vill sitta under en filt i soffan med en kopp te och någon att hålla om..  Orkar egentligen inte riktigt gå in på hur jag känner inför allt det här, men det tror jag ni förstår..

 

Känner att jag så smått är på väg tillbaka, men hoppas att inget annat dyker upp som gör det hela värre igen. Jag har saker att se fram emot, och det känns väldigt härligt. Vid kristi himmelsfärd ska jag på släktträff med släkten, det gör vi varje år och det är väldigt mysigt. I år ska vi vara ute i ett sommarhus med närhet till brygga och hav.. Och så åker jag och Christian till Grekland den 21 maj. Vi kände att vi verkligen behövde komma iväg nu efter allt elände som varit, så vi åker till Parga, det grekiska fastlandet. Ska bli helt underbart.

 

Och så har jag faktiskt scrappat idag! Men jag tänker inte visa.. för den ska faktiskt skickas in till en viss scraptidning.. har aldrig skickat in något innan, men någon gång ska ju vara den första!


Kommentarer:
Postat av: Anna

Usch vad mycket jobbigt du har varit med om! Hoppas, hoppas det vänder nu för dig och Christian.
Ska du neråt Jönköping något?

Kramen Anna

Postat av: Liddeli

Låter som en väldigt jobbig start på året! Vet lite vad du går igenom, har själv haft två väldigt nära som gått bort på två veckors tid. Men det finns ett ljus i tunneln, låt det ta sin tid. Skönt att du känner att du är på väg tillbaka.

Sköt om dig!

Kram Annelie

2007-05-04 @ 13:34:17
Postat av: malin

halkade hit via din kommentar i Annas blogg - hoppas att det snart ljusnar i din vardag och att du har trygga människor runtomkring dig... vänner som man kan lita på när man behöver dem som bäst! skickar en styrkekram till dig...

2007-05-04 @ 14:09:17
URL: http://mallafors.blogg.se
Postat av: Malin H

Hej!
Hoppas verkligen det vänder för er! En resa kan ju vara välbehövligt!
Jag har själv råkat ut för tråkiga saker och dödsfall i min nära familj i år, så håll ut...det blir bättre!!!
Upp-piggande-kram

2007-05-04 @ 14:18:43
URL: http://malinsscrap.blogg.se
Postat av: Bea

Usch och fy vilken start på året - förstår att det inte känns så inspirerande då! Men som Malin skrev ovan - det blir bättre och det låter på dig när du skriver som du börjar komma upp till ytan igen - hoppas verkligen att det har vänt nu! Kram!

2007-05-05 @ 14:36:09
URL: http://bhu136.blogspot.com
Postat av: Bea

Usch och fy vilken start på året - förstår att det inte känns så inspirerande då! Men som Malin skrev ovan - det blir bättre och det låter på dig när du skriver som du börjar komma upp till ytan igen - hoppas verkligen att det har vänt nu! Kram!

2007-05-05 @ 14:36:09
URL: http://bhu136.blogspot.com
Postat av: hedvig

Fy vad hemskt det låter, men bra att det verkar bli bättre. Skickar dej en stor kram!

2007-05-06 @ 18:23:47
URL: http://hedvigsblogg.bloggagratis.se
Postat av: FruGrip

Efter regn kommer det ju alltid solsken
Heja tjejen

Styrkekramar från mig till dig

Kram FruGrip

2007-05-07 @ 20:47:36
URL: http://www.gripdesign.blogg.se
Postat av: UlrikaK

Så skönt att höra att det börjar kännas lite lättare. Hoppas ni får vara förskonade från mer tråkigheter ett tag nu! Det låter välbehövligt med en semester.

Kram!

2007-05-07 @ 22:28:10
URL: http://pysselmaja.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits