Sedan senast.

Den senaste veckan har fokuserat mycket på relationer i mitt liv.
Jag har på ett mycket obehagligt sätt insett vikten av att  ta vara på sina relationer och verkligen lyssna på dem i sin närhet. Att finnas där för sina vänner, på alla plan. Jag vill verkligen träffa alla mina nära och kära mer än vad jag gör just nu, men det finns inte alltid tid och ork. Men det som hände förra veckan fick mig att inse att jag verkligen vill det. Jag kan tyvärr inte berätta för er vad som hände förra veckan, av respekt för andra runtomkring mig, men tro mig när jag säger att ni måste ta hand om varandra, nu, idag, alltid!!! - och hur klyschigt det än låter.

Förra onsdagen träffade jag fina AnnaG med sin stora gravidmage på stan och vi var på Pysselpassion och så var vi och fikade på mitt favoritställe Choklad-och Muffinskompaniet och köpte helt UNDERBAR mousse. En med hallon och cheesecake och en med choklad och cheesecake - vi delade :) De var underbart goda och framför allt så snyggt upplagda! Anna har bilder, får snällt be om dem framöver. Tack Anna för en trevlig fikadejt, hoppas en scrapdag kan bli av snart, får väl se om vi hinner innan bebis dyker ut!

På lördagen åkte jag och Christian till Örebro för att träffa våra nyfunna vänner från Grekland, Mine och Rickard. Mine är gravid igen och det är jättekul! Dessutom har de en underbar 1 ½ åring- Alicia redan och hon blev välfotograferad när jag var där! Vi hade med en present åt henne, en pippväska, som hon genast stoppa ner sitt nattlinne i :) Vi var ute med hunden, fikade paj och glass på deras balkong, pratade och skrattade, tittade på bilder sedan resan och åt middag. Det märks att RIckard är kock! En helt underbar fläskfilégryta med myyycket vitlök och pasta, sallad och vitlöksbröd. Jag åt tills jag nästan storknade.
Vi hade en jättetrevlig lördag, vill dock inte lägga ut några foton här, har inte frågat om lov till det. Kul ändå, att människor man möter på sin semester snabbt kan bli vänner. Vi har verkligen trevligt tillsammans med dem, det är lättsamt och enkelt att umgås. Får hoppas att de snart kommer på besök till oss! Det dracks både öl, raki, vin och annat .. alltså, grabbarna drack och vi tjejer fick snällt hålla oss till fanta!

Även resten av veckan har varit full av umgåsande med underbara vänner.
Måndagen träffade jag Jennifer vid åtta på kvällen och inte förrän efter tio var jag hemma igen. Vi gick en riktig långpromenad runt hela Norrköping, Strömmen och bara njöt av den ljumma sommarkvällen. Ångrar så att jag inte hade kameran med mig! Detta måste göras fler gånger, det var så avslappnat, skönt och underbart.

Tisdagen träffade jag Sofie S efter jobbet och vi var och fikade och gick en sväng på stan. När vi var på stan så var det som om himlen bara öppnade sig, och värsta regnet kom och en riktig åskskur. Vi flydde in i en av galleriorna, som det finns gott om i Norrköping.. Köpte en jättejättesöt tröja till bebisen, en brun i retrostil på PoP. På rea dessutom! Sofie och jag träffas inte så ofta, men det är trevligt när vi gör det och det känns inte konstigt fastän vi inte pratar så ofta. Jag skulle så gärna jobba med det hon gör! Hon ska se om de kanske behöver folk framöver (läs: när jag inte ska vara mammaledig längre)

Onsdagen efter jobbet så åkte jag till Elle i Linköping. Vi käkade mat, pratade om veckans händelser och pysslade lite. Jag gjorde en layout som jag inte är sådär direkt jättenöjd med, men allt kan ju inte bli perfekt. Ska fota den lite senare och visa här. Det var skönt att träffa Elle och bara vara ett tag..

Magen växer massor! Tyvärr är inte min sambo den bästa fotografen, när jag ber honom fota tar han en bild och säger "klar", men jag ska tvinga ut honom på en fotosession framöver med mig, kameran, magen och Christian. Ska även ta med kameran till Miriam när jag ska hälsa på henne i Västervik i helgen. Och på måndag sticker jag och Christian till Kalmar på lite semester hos mina föräldrar. Får se vad vi gör resterande veckan, kanske blir det Rejmyre marknad på onsdagen? Vill verkligen hinna med lite myspys.. hoppas det blir fint väder så vi kan åka och bada i storsjön i Gamleby, och kanske även i Åby.. fast det kan vi ju göra någon vanlig kväll när vi är tillbaka på jobbet.
Har inte badat en enda gång än i Sverige i sommar. Hemskt! Men vädret har ju knappast varit så tilltalande.


Andra mer oviktiga saker som hänt:
- Jag har beställt nya glasögon, mina gamla har gått sönder! När jag gjorde den nya synundersökningen visade det sig att brytningsfelet blivit värre på mitt annars "bra" öga. Nu har jag -4,75 på vänster öga + brytningsfel, och på höger öga bara brytningsfel. Ja jag är ganska skev! Jag fick prova med den styrkan de kom fram till, i ett par sådna där låtsasglasögon hos optikern. (de lägger in rätt styrka genom att använda några skivor med rätt styrka) Och så tog han upp aftonbladets internetsida och frågade om jag såg någon skillnad. "OJ, är det så här texten ska se ut", utbrast jag. Tror det var dags för nya glasögon? Texten blev mycket tydligare och skarpare. Nu när jag vet att jag behöver mina nya så längtar jag efter dem massor, känner att jag ser sämre i dessa nu, det har jag inte tänkt på innan. Får lägga in en bild på de nya glajjorna här när jag fått dem.

Lång uppdatering, men nu vet ni vad som händer just nu.
Ta hand om er själva och varandra, lova mig det..!

Kommentarer:
Postat av: Anna

Du verkar ha fullt upp. :O) Inte vägarna förbi Jönköping något i sommar? Nu åker vi bort nästa vecka, men sen ska vi nog hålla oss hemma.
Sommarkramen Anna

Postat av: Martina

Hej vännen. Tycker du är jättefin med din stora mage =). Skickar ett gäng med kramar när jag ändå är här. Martina

2007-07-19 @ 22:27:03
URL: http://martina73.blogg.se
Postat av: VeronikaP

Det är viktigt att bry sig om varandra... men ack så lätt att inte hinna med när vardagen bara rusar förbi.

2007-07-23 @ 21:33:18
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: Angeliqua

Hörru, vet du om att man kan få sämre syn när man e gravid (har ngt med vätskeansamlingar som trycker på synnerverna att göra lr dyl).
Fick reda på detta när jag var hos optikern i november...man skulle visst inte få bättre syn förrän amningen var över.
Kan tillägga att även mitt brytningsfel hade förvärrats...kunde dock inte bestämma mig för ett par nya bågar (gravid-velig som jag var), så jag har inte fixat några brillor med den nya styrkan än *lat*

2007-07-28 @ 10:25:48
URL: http://krokkopadda.bilddagboken.se/
Postat av: Linuslotte

Very interesting site, beautiful design, keep up the good work.

2009-09-23 @ 11:49:01
URL: http://linuslotte.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits