Söta katter & Gravid mage

Måste bara berätta en så gullig liten sak.. När jag är ute och går med Milton (hunden) så brukar jag i slutet av vår runda släppa honom på en gräsplätt vid huset mitt emot, som är omgiven av häckar. Milton älskar att rulla sig i gräset där. När vi kommer dit brukar det helt plötsligt stå två katter i lägenheten ovan och titta på oss och Milton. De är på en högre höjd så Milton ser de inte men de är så gulliga! De följer Milton med blicken, och om fönstret hos dem är lite lite öppet brukar den ena katten sticka ut nos och tass och vilja komma ut till oss. De bara sitter där och tittar och tittar.. Och när vi går hoppar de ner. Skulle vilja ta kort på dem, men vet inte om lägenhetsinnehavaren skulle uppskatta det!

Och så lite irritation. Kan folk SLUTA MED att säga "oj när ska du ha egentligen, igår eller?", "oj vad stor du är, ser ut som att det är dags när som helst" "Är det verkligen inte tvillingar" "Ska du inte ha förrän om TRE månader?!" "Oj oj här var man framtung minsann"
DAAAAAH!
Jag har HELT NORMAL storlek på magen, den följer kurvan precis! Den kanske ser något större ut när jag inte ligger ner eftersom jag har fett på magen sedan tidigare. Men för guds skull människor SÅ STOR ÄR JAG INTE. Får folk uttrycka sig hur som helst till en bara för att man är gravid?!?!

Har lite scrappat att visa upp också, men det får bli en annan dag. Och bilder på magen.

Kommentarer:
Postat av: Linda (SKA) Karlsson

Nämen gud, att folk slänger ur sig så dumma kommentarer alltså, snälla nån, håller helt med dig om att du är så stor som man sig bör vara när man väntar barn...precis som vilken annan gravid kvinna som helst...att folk ens orkar slösa energi på sådant!
Din mage är jättefin och du kan vara stolt över hur vackert det är att vara gravid!!!!!!! Kram kram!

2007-08-26 @ 19:20:59
Postat av: silwerstar

Ja det
är helt fantastiskt vad folk måste kommentera ens mage när man är gravid! :-O Jag har hört alla dom där grejerna jag med.. man blir en anings less. Jag vet inte varför alla tror att dom är experter på gravidmagar helt plötsligt?! *s* Du är jättefin hursomhelst, och magen ska ju bli än större ;-) Kram på dig!

Postat av: Malin

Hej! När jag var gravid fick jag också höra såna kommentarer och man blir ju ganska trött och sur på detta tjat. Jag tror att det är beror på att höggravida kvinnor inte porträtteras särskilt mycket i vårt samhälle (förutom i gravidtidningar då). När gravida ska visas upp i nåt sammanhang, t.ex. en film så är det alltid en mage a la v. 30 som visas upp, en liten rund och nätt kula och vips så ska kvinnan föda. Det medför ju tyvärr att folk blir smått chockerade när de stöter på härliga stora v. 40-magar. Man kan ju undra vart alla jättemagar gömmer sig, kanske de väljer att hålla sig hemma pga. alla trötta kommentarer om tvillingar och överburenhet.
Jag tycker du är jättefin på dina bilder!

2007-08-28 @ 11:46:47
URL: http://minimallasblog.blogspot.com/
Postat av: Angeliqua

Beror ju på hur bebisen & moderkakan liggen.
Dessutom kan ju din ofantliga längd ha med magens enormitet att göra.

2007-08-28 @ 18:12:46
Postat av: Malin

Kanske ska förtydliga att jag inte menade att du hade en jättemage och ser höggravid ut. Jag menade bara att folk i allmänhet verkar tro att man ska föda på stört så fort magen börjar puta lite... eh... hoppas inte du tog illa upp...

2007-08-29 @ 15:51:30
URL: http://minimallasblog.blogspot.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits