Här är jag!

Om ni undrade. Var ju ett tag sedan jag skrev nu!

Lite goda nyheter! Jag trivs bättre på mitt nuvarande jobb. Jag vill fortfarande inte jobba med det jag gör, men okej, jag får väl göra det bästa av situationen. Detta insåg jag när en av mina chefer hade ett samtal med mig om varför jag gjort så dåligt resultat på sista veckorna. Han var inte nedlåtande eller dum, han bara genuint undrade hur jag mådde. Jag berättade - precis som det var. Han var nog lite chockad över min ärlighet, men det är sådan jag är, varken mer eller mindre. Samtalet med honom gav mig en kick. Han visade att han tror på mig, och den dagen gick allt mycket bättre och jag insåg också att jag nog varit lite grinig mot mina arbetskompisar också på sistone, stackars dem!!

Och dessutom, samma dag som detta mötet, på morgonen dock (mötet var på em) så var det en av mina andra chefer (har totalt 3 stycken) som frågade om jag var bra på att skriva. "Javisst", sa jag, för jag har skrivit väldigt mycket i mina dar, och han undrade om jag kunde hjälpa honom med att skriva en slutrapport. En timme och tre kvart senare var jag klar och han bara stod och gapade och undrade hur jag redan kunde vara klar när det var första gången jag skrev en slutrapport. Han ska nu läsa den, liksom några andra ansvariga, och om jag gjorde det tillfredsställande så finns chansen att jag kan få avlasta även framöver! Det vore ju så kul att få göra något annat och dessutom, vem vet vart det kan leda?

Som om inte detta vore nog, så hade min chef nr 3, medlyssning på mig när jag sålde igår fredag. De sitter helt enkelt bredvid och lyssnar. Sedan gick vi och pratade om vad han hade att säga om hur jag presterade och tog kunderna. han sa att jag var klockren! Iofs var jag motiverad då också, och jag vet ju att jag kan! Han säger att jag kan ta kunder på deras nivå att det märks att jag är glad, positiv, trovärdig och full av energi. Han undrade om jag som person var sådan att jag ville ha mycket på gång samtidigt och jag sa att han inte kunde beskrivit mig bättre, och att det är därför jag finner säljjobbet så omotiverande och ostimulerande. Men han sa att jag skulle ta åt mig och att han tycker att jag är kanon! *lyser som en sol*
Även om jag som sagt inte-bryr-mig-nämnvärt om att jag är en bra säljare eller inte, för jag VILL INTE sälja, så är ju lite pepping och lite positiva omdömen inte helt fel för att orka med, ett tag till..

Så idag har jag scrappat med. Blev en snabbscrappad sida, har så mycket bilder just nu! Men jag är ganska nöjd ändå, min vovve Milton och sambo Christian är det på bilderna:

Milton


Kommentarer:
Postat av: Vildangel

Vad jobbigt att "sitta fast" på ett jobb som man inte riktigt trivs med. Jag har jobbat med liknande och trivdes inte heller vilket slutade med att jag avslutade jobbet för att plugga istället. Idag har jag en utbildning men tyvärr inget jobb än - för att få ett jobb är sannerligen inte lätt. Var rädd om det du har men låt det inte hindra dig från vidare sökande.
//V

Postat av: Anna

Vad underbart att läsa att du har kommit upp över isen igen!! Blir såååå glad när jag läser det Malin!

Härlig layout på dina kära.

Kramen Anna

2006-09-24 @ 15:58:20
URL: http://annastenman.blogg.se/
Postat av: Åsa

Så skönt att du fick en bra dag. Man behöver dom då och då för att orka. Sug på känslan så länge det går !!!

2006-09-24 @ 18:24:05
Postat av: UlrikaK

Va roligt att läsa att det känns lite bättre på jobbet. Det där med att vara ärlig är nog inte så dumt. Jag kan ha ganska svårt för det ibland, men när jag för ett år sen satt på ett sälj-jobb och mådde pest sa jag till chefen som det var. En månad senare fick jag erbjudande att gå över till kundtjänstavdelningen. Vilken befrielse det var!

2006-09-24 @ 19:53:46
Postat av: Monika / Moma

Å så kul det var att läsa det här inlägget! Vet du, jag tror att det visst kan leda någonstans att du nu fick chansen att visa framfötterna! Det är ju så de flesta gör karriär. Och jag tror också på ärlighet och har du smarta chefer så uppskattar de det också.

Jag håller i alla fall fortfarande tummarna för det där andra du skrev om ;)

2006-09-25 @ 07:50:35
URL: http://www.bigmoments.se/start.html
Postat av: Ellinor

Åh! Så roligt at det verkar vända - jag hoppas det fortsätter i samma stil!

2006-09-25 @ 10:57:07
URL: http://myransmemoarer.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Vad härligt att läsa Malin! Skönt att det kan kännas bra även på ett mindre roligt jobb.

2006-09-25 @ 19:23:08
URL: http://ellisonscrap.blogspot.com
Postat av: Lilo

Ska vi träffas?? När då??? Vad kul! Berätta!!!
Jättefina layouter du gjort! Din vovve är lite större än min. ;)

2006-09-26 @ 16:16:44
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Lilo

Skulle vara jättekul att ses!! Jag kommer ev "mingla" en del där också och "synas" lite vid Scrapbooking mm, tidningen! De ska vara där! =) Så ev kommer jag vara där mer än en dag. Jag längtar till den mässan!!! Vill få handla lite nu. ;)

2006-09-29 @ 23:40:12
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Vad härligt att det känns bättre med jobbet. Kraaam!

2006-09-30 @ 15:34:32
URL: http://ulrikaulrika.blogg.se/
Postat av: Svensk Scrapbooking

Hej,
Tänkte bara tipsa om Svensk Scrapbooking!
Tack.

2006-10-07 @ 20:08:28
URL: http://www.svenskscrapbooking.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits