Scrappat, läst och handlat

Hej kära vänner!
Nu är det lördag och ännu en arbetsvecka är till ända. Skönt. Fredagskvällen tillbringades hemma. Åt god mat, kollade på Hey Baberiba och på Miffo på TV. Det blir en lugn helg det här, och det behövs, det har varit mycket nu ett tag!

Igår var jag nere hos Elle (
http://www.minelle.se) och lämnade en av mina layouter som hon ska ha i butiken. Den kommer upp på nätet snart, lovar att säga till när! Måste säga att det verkligen peppar mig att vara med i ett designteam! Jag känner mig inspirerad, inte fångad, men det beror kanske framför allt på Elles fantastiska inställning. Det är klart att sakerna jag gör ska bli klara inom rimlig tid, men jag ska vara Inspirerad när jag skapar. Så är det!

I veckan har jag och Christian varit och gjort ett stort inköp. Vi var och köpte min drömmatta på Ikea. Den stora, röda, runda mattan på Ikea, från PS-kollektionen. Jag ÄLSKAR den! Den är mjuk och go att gå på och den ramar in vårt vardagsrum på ett så snyggt sätt. Mums!

Idag ska jag mest städa lite här hemma, scrappa lite, läsa och ta det lugnt. Har precis läst ut Camilla Läckbergs bok "Stenhuggaren". Har kommit på att jag fascineras mest av nordiska, kvinnliga författare. Vet inte vad det beror på, kanske är det en igenkänningsfaktor, att det man läser om Kan vara nära, liksom att kvinnliga författare på något sätt kan ge känslan av och bilden av riktiga människor, verkliga relationer och verkliga människporträtt.
Alltid när jag läser en riktigt bra bok så kommer den där drömmen igen. Drömmen om att skriva en bok.
Kanske blir alla halvfärdiga tankar och noveller och historier som ligger och skräpar i byrålådan verkligen något riktigt någon gång? Who knows?
Kan även tipsa om Camilla Läckbergs blogg, som är mycket läsvärd: http://lackberg.blogspot.com/




Kommentarer:
Postat av: Ellinor

Den mattan har jag också gått å suktat efter. Så himla snygg. Men eftersom jag inte har råd fick jag hålla tillgodo med en som gick i turkost för 79:- när jag var på IKEA i början av veckan. Men jag gillar den jättemycket. Ser att du bytt utsende på din blogg - jättefint blev det! Hoppas du får en härlig helg! Kram!

Postat av: Gittan

Mkt bra böcker

2006-04-16 @ 21:37:41
Postat av: Jensolivia

Great idea make it site. Thank you.

2010-02-16 @ 09:14:45
URL: http://jensolivia.3steps.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits