Zarischkas utmaning #2

Återigen, blivit utmanad, av Zarah.

För att ge lite bakgrund kring denna Zarah så är det ganska intressant att vi dök på varandra på Scrappiz eftersom vi även känt till varandra "i ett tidigare liv", mitt liv i Kalmar. Nåväl, Jag har lite frågor att svara på.

Vad gjorde du för tio år sedan?
1996 gick jag på gymnasiet, samhällsvetenskapligt program. Hade precis upptäckt internet och börjat chatta med en massa folk på internet!

Vad gjorde du för ett år sedan?
Var i full gång med min magisteruppsats och letade lägenhet i Norrköping för att bli samboende :)

Fem snacks du gillar (utan inbördes ordning - ty alla snacks äro skapade jämställda...):
* CHIPS! Sourcream and onion är att föredra. (detta är en FARLIG last)
* Biopopcorn
* Cashewnötter och annat kul
* Grönsaker och dip
* Pistagenötter

Fem sånger du kan HELA texten till:
Detta är Inte mitt område! Jag kan många texter. Ja jag har många favoritlåtar också, men jag kommer banne mig inte ihåg vad de heter. Sedan kan man många sånger från tider i körer och sånt. Men den här frågan får jag lämna.

Fem saker du skulle göra om du var miljonär:
Köpa ett fint hus till mig, Christian och Milton
Spara lite pengar (jaja, jag är rätt förnuftig)
Skämma bort mina nära och kära
Köpa scrapsaker och annat kul
Resa!

Fem dåliga vanor...:
Jag är dålig på att höra av mig till mina vänner när jag är trött och stressad.
Jag har väldigt svårt att ta mig upp ur sängen på morgonen.
Jag intar väldigt lätt en försvarsställning, dumt nog speciellt gentemot de jag älskar.
Jag städar lite för sällan
Jag tänker för mycket ibland och tänker för lite ibland.

Fem saker du gillar att göra:
Pyssla med pysselsakerna och organisera dem
Gosa med pojkvännen och gosa med hunden
Göra mysiga saker, som att ta en vinterpromenad.
Umgås med mina vänner.
Läsa, lyssna på musik och njuta av livet.
Det blev visst lite mer än just fem saker. hrm..

Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa:
Något leopardfärgat
Något som är alldeles för litet eller alldeles för stort
Tröja som inte döljer magen
En dyr märkesväska bara för att det är ett märke
Dräkt

Fem favoritleksaker:
Mina scrapsaker!
Digitalkameran
Datorn
Milton gillar jag att leka med
Äsch, scrapsakerna borde räknas som två favoritleksaker :)

Jag utmanar AnnaG  att svara på dessa frågor i sin blogg (http://annag.blogg.se)

Kommentarer:
Postat av: Zarah

Vad härligt det var att läsa om dina morföräldrar... Du målar upp det så att det blir levande även för mig! :)

Tapeter, ja... Blä - det är iiinte kul!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits